نشست هماهنگی سازماندهی اطلاعات و منابع روایی اهل بیت علیهم السلام با همکاری مرکز اطلاعات و  مدارک اسلامی

نشست هماهنگی سازماندهی اطلاعات و منابع روایی اهل بیت علیهم السلام با همکاری مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی

۱۵ شهریور ۱۳۹۳ 0 موسسه

نشست هماهنگی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی و موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) اصفهان، در خصوص  سازماندهی اطلاعات و منابع روایی اهل بیت علیهم السلام یازدهم شهریور ماه سال جاری ، در مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با حضور مسئولین موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (ع) اصفهان و مدیران مركز اطلاعات و مدارك‌اسلامی برگزار شد.
بمنظور سازماندهی آثار مرحوم علامه مجلسی. موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) در نظر دارد با ایجاد پژوهشکده ای به امر تحقیق در آثار علامه مجلسی بپردازد.  سیدحسین رضازاده تولیت و مدیر عامل این مؤسسه ضمن اعلام این خبر و بعد از ارائه گزارشی از دیدار خود با مراجع عظام تقلید قم ، از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، درخواست  همکاری و همفکری و ارائه راهنمایی در امر مدیریت اطلاعات از طریق نمایه سازی متون روایی بر اساس اصطلاح نامه نمود."سیدحسین رضازاده" مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان ، افزود: هدف از ایجاد كتابخانه‌های دیجیتالی اسلامی، استفاده ازامكانات و ابزار فناوری‌اطلاعات به‌منظور معرفی و ارایه معارف اسلامی به تمام دنیاست.
در ابتدای این نشست ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی یعقوب نژاد ، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، بعد از ارائه گزارش مختصری از فعالیت های علمی مرکز در ارتباط با پژوهش و سازماندهی اطلاعات، نمایه سازی موضوعی  آثار علامه مجلسی را کاری مفید در زمینه حدیث پژوهی دانسته، در مورد همکاری های لازم در این عرصه ، قول مساعدت داد.
بعد از این نشست ، اسماعیل رضایی مسئول سازماندهی اطلاعات منابع روایی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان در جلسه ای با حجت الاسلام و المسلمین سید تقی واردی ، مدیر گروه نمایه سازی و فهرست نویسی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ، با کیفیت و روشهای نمایه سازی موضوعی اطلاعات به تفصیل آشنا شد.
همچنین در این جلسه مسئولین مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی در مورد آموزش محققان موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) از طریق مرکز جهت تدوین نمایه سازی موضوعی بر اساس اصطلاح نامه اعلام آمادگی کردند.
جهت اطلاع بیشتر از فعالیت های بنیاد علامه مجلسی به سایت بیناد علامه مجلسی مراجعه فرمایید

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث