همایش علمی تخصصی مداحان و شعرا و مدیران هیات مذهبی استان اصفهان

همایش علمی تخصصی مداحان و شعرا و مدیران هیات مذهبی استان اصفهان

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ 0 موسسه
همایش تخصصی و علمی مداحان، شعرا و مدیران هیئات مذهبی استان اصفهان با حضور بیش از ۳۰۰ تن از مداحان و فعالان این عرصه با همکاری سازمان بسیج مداحان، اداره تبلیغات اسلامی و مجمع الذاکرین استان اصفهان درسالن خدیجه کبری موسسه تحقیقات و نشرمعارف  اهل البیت (علیهم السلام)برگزار شد.
گفتنی است این مراسم در عصر سه شنبه94/06/10 از ساعت 8شب الی 11 شب برگزار گردید.
مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران و خیر مقدم آقای صابری مسئول بسیح مداحان استان اصفهان آغاز شد.
 مسئول بسیج مداحان استان اصفهان،آدر این مراسم با اشاره به اهمیت بسیج مداحان به عنوان یکی از تاثیرگزارترین قشر ها از اقشار ۲۲ گانه بسیج، عنایت خاص اهل بیت (علیهم السلام) به مداحان را موهبتی الهی دانست و گفت: یکی از وظایف این قشر علاوه بر ترویج و تقویت مدح و منقبت اهل بیت (علیهم السلام) این است که زمینه ساز حکومت عدل امام زمان(عج) باشند.
مجید صابری ایجاد پیوند میان شعرا و مداحان را یکی از وظایف مهم بسیج مداحان دانست و افزود: مأموریت اصلی مداحان و هیئات مذهبی در جامعه احیای فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه دینی و وظیفه اجتماعی است.

۴ قدم برای موفقیت در نوکری اهل بیت (علیهم السلام)

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه این مراسم با تاکید بر جایگاه عظیم خدمت به دستگاه اهل بیت (علیهم السلام) به نقل از یک شهید گفت: نوکر و خادم امام حسین(ع) در اثر خدمت گزاری و عرض ارادت می تواند به مقام «منا اهل البیت» برسد.

وی با اشاره به ۴ گام لازم برای موفقیت در خادمی و نوکری حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد:قدم اول خواستن و نیت :اگر من و شما نیت خیر  بکینم خدا هم برای ما نیت خیر بکند اسبابش را فراهم می کنه برای همینه که میگن  نِيَّةُ  خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ گاهی وقت ها خیلی از نیت ها من و شما می کنیم که در عمل نمی توانیم محققش کنیم ولی به حساب نیت برای ما می نویسند :نیت  خواست آدمی است، بایستی نیت قلبی ما خدمت خالصانه در این راه و پرهیز از عمل ظاهری و ریاکارانه باشد.

ای یک دله صد دله دل یکدله کن         مهر دگران را ز دل خود یله کن

ماندگاری افزود: نقش بازی کردن در این راه ما را به جایی نمی رساند و چنانچه با پای دل در این عرصه گام بر نداریم حسینی نخواهیم شد.
 قدم دوم آگاهی : ایشان دومین عامل موفقیت در نوکری اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد: دانش و آگاهی مداحان و فعالان در این حوزه نام بردند واین آگاهی و دانستن شامل چهار سین است سوزسحرگاهی، یواد مداحی، سلامت نفس، سلیقه 

ایشان سومین قدم را راه افتادن در این مسیر دانشتند و ادامه دادند:و قاعده ای که بتوان برای آن ذکر کرد این است که اولیا خداوند چگونه روضه خوانده اند  و اقتدا کنیم به اولیا الهی در زیارت جامعه کبیره می گوئیم رادتی فی كل احوالی واُموری» بر طبق سفارشات ائمه روضه بخوانید بی ریا ،هر جا سفره نوکری بود نوکری کنیم با هر قیمتی و ... بی ریا مداحی کردن مداح و پرهیز از توجه به مسائل مادی صرف، عامل مهمی در رسیدن به سعادت از راه خادمی و نوکری امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام ماندگاری در پایان با اشاره به چهارمین قدم  گفت: چهارمین عامل، ماندگاری و تداوم در راه و سیر مداحی و خادمی امام حسین(ع) که مداحان باید به آن توجه کنند.برای ماندن التماس کردن لازم است. ایشان خاطره ای از جبهه را بیان نمودند قد و قواره کوتاهی داشت و کناره گلوله توپ ایستاده بود بهش گفتند تو با این قد و قواره کوچک چه جوری اومدی جبهه گفت با التماس گفتند خوب  این گلوله توپ را چه جوری به قبضه می رسونی؟ گفت اینم با التماس بهش گفتند حتما اومدی اینجا شهبد بشی؟گفت او . اونکه خیلی التماس می خواد،وقتی قطعات بدن این بچه بسیجی را جمع می کردند دیدند عجب التماسی کرده. اینجا فقط باید التماس کنید.ایشان ادامه دادند :آیه التماس در قرآن  88سوره یوسف «يَا أَيُّهَا الْعَزِيزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّوَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُّزْجَاةٍ  وَتَصَدَّقْ عَلَيْنَآ إِنَّ اللّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقِينَ بیان کردند.التماس کنیم که ما را از در خانه اش به جای دیگه ایی حوالمون نده و در خاتمه استقامت در این مسیر را بسیار مهم دانستند.

همایش  با دعوت از شاعر اهل البیت محمد کاروان و سخنرانی دکتر سنگری ادامه یافت .

در پایان این مراسم از خانواده  شهید  حمیدرضا صغیرا (نوه مرحوم استاد صغیر اصفهانی)(از شهدای غواص تازه تشییع شده) و چند تن از پیرغلامان(حاجعلی وحید دستجردی متخلص به برزگر)، مداحان و فعالان هیئات های مذهبی تقدیر به عمل آمد.

همچنین حجه الاسلام ماندگاری در جلسه ای با مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت در جریان  فعالیتهای صورت گرفته در این موسسه قرار گرفتند


 

گالری: 
 تقدیم لوح یادبود به حجه الاسلام ماندگاری از طرف مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت سال 1394
دیدار حجه الاسلام ماندگاری از موسسه اهل البیت سال 1394
دیدار حجه الاسلام ماندگاری از موسسه اهل البیت سال 1394
دیدار حجه الاسلام ماندگاری از موسسه اهل البیت سال 1394
دیدار حجه الاسلام ماندگاری از موسسه اهل البیت سال 1394
دیدار حجه الاسلام ماندگاری از موسسه اهل البیت سال 1394
همایش علمی تخصصی مداحان و شعرا و مدیران هیات مذهبی استان اسفهان
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث