معجزه ولادت حضرت علی علیه السلام در کلام آیت الله بهجت (کلیپ + متن)

معجزه ولادت حضرت علی علیه السلام در کلام آیت الله بهجت (کلیپ + متن)

۲۰ فروردین ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

در ترجمه روضة الواعظین - مجلس هفتم، در باره تولد امیر المؤمنین علی علیه السلام آمده است:

فاطمه دختر اسد، مادر امیر المؤمنین (علیه السلام)، در شبی که آمنه دختر وهب مادر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن حضرت را زایید حضور داشت، و آنچه را که آمنه دیده بود او هم دید. صبح آن روز چون ابو طالب از طواف برگشت، فاطمه به استقبال او رفت و به شوهر گفت: دیشب چیز شگفتی دیدم. گفت: چه دیدی؟ گفت: آمنه دختر وهب پسری زایید که برای او میان آسمان و زمین پرتوی آشکار شد که چون نگریستم، نخلستانهای منطقه هجر را دیدم. ابو طالب به فاطمه گفت: سی سال منتظر باش تا برای تو هم پسری چون او زاییده شود و فاطمه دختر اسد پس از سی سال علی (علیه السلام) را زایید. محمد بن فضیل دورقی از ابو حمزه ثمالی نقل می کند که می گفته است: از علی بن حسین (علیه السلام) شنیدم می فرمود: 

فاطمه دختر اسد در طواف بود که درد زایمان گرفت و وارد کعبه شد و امیر المؤمنین علی (علیه السلام) را در کعبه زایید.

عمرو بن عثمان می- گوید: این حدیث را برای سلمة بن فضیل گفتم. گفت: محمد بن اسحاق هم از عمویش و موسی بن بشار نقل می کرد که علی بن ابی طالب (علیه السلام) در کعبه متولد شده است. سید حمیری در این مورد در یکی از اشعار خود چنین می گوید:

«مادرش او را در حرم خداوند زایید و هر کجا که پیرامون اوست مسجد و کعبه است، بانوی سپید چهره گرامی و پاک سرشت که خود و فرزندش و جایگاه ولادتش پاک و پاکیزه اند، در شبی که ستارگان نحس آن پوشیده بود و ستاره سعد و ماه رخشنده بودند. قابله ها چون او کسی را در جامه نپیچیده اند مگر پسر آمنه یعنی محمد نبی (ص) را.»

 

 


پیشگویی معجزه ولادت حضرت علی علیه السلام توسط حضرت ابوطالب علیه السلام در کلام آیت الله بهجت 

زمان: 125 ثانیه (02:05)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث