امام جماعت وهابی مسجد قبا: آل محمد در صلوات یعنی اصحاب کسا (کلیپ + متن)

امام جماعت وهابی مسجد قبا: آل محمد در صلوات یعنی اصحاب کسا (کلیپ + متن)

۲۶ شهریور ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

شیخ صالح بن عواد المغامسی در یکی از سخنرانی های خود به اظهار نظر درباره صیغه صلوات بر پیامبر و مصداق آل محمد در صلوات پرداخت.

المغامسی در سخنان خود به حدیثی اشاره کرد که روزی مردم از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) پرسیدند ما می دانیم چگونه به شما سلام کنیم، اما چگونه باید بر شما صلوات بفرستیم؟ 

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در پاسخ آنها فرمود بگویید: «اللهم صل علی محمد و آل محمد کما صلیت علی آل ابراهیم انک حمید مجید و بارک علی محمد و آل محمد کما بارکت علی آل ابراهیم فی العالمین انک حمید مجید».

وی پس از بیان این روایت افزود: همان طور که حنفی ها گفته اند ما نیز از لحاظ فقهی بر این باوریم که این صیغه و جملات که ذکر شد صیغه تام و کامل صلوات بر پیامبر است که برای اختصار می توان گفت: «اللهم صل علی محمد و علی آل محمد». همان طور که حنفی ها نیز بر این باورند و صحیح بخاری هم بر آن تاکید دارد و معلوم می شود این خود پیامبر است که عبارت "آل محمد" را در صلوات گنجاند.

آل محمد علیهم السلام اصحاب کسا هستند

امام جماعت مسجد قبا ادامه داد: اما در مورد مصداق "آل محمد" علما اختلاف نظر دارند که منظور از آل محمد چه کسانی هستند و برای آنها مصادیقی همچون پیروان محمد، مؤمنان، امت محمد و اهل بیت علیهم السام ایشان ذکر کرده اند که البته مصداق قطعی "آل محمد" از نظر من همان اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم هستند که به این نظریه هم اطمینان دارم و آنها همان اصحاب کساء هستند که 5 نفر و به جز پیامبر 4 نفرند که علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام هستند و روزی پیامبر آنها را زیر عبای خود جای داد و گفت: خداوندا اینها آل من هستند پس بر آنها درود بفرست.

نماهنگ تصویری نظر قابل تامل شیخ وهابی درباره صلوات

زمان: 97 ثانیه (01:37)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث