مجموعه آیات نماز (1) (+پوستر)

مجموعه آیات نماز (1) (+پوستر)

۱۷ مرداد ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

نماز در قرآن : سوره مائده ، آیه58

 مسخره کنندگان نماز: مائده، آیه 58


وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ/آنها هنگامی که نماز می خوانید و آنان را به نماز فرا می خوانید آن را به مسخره و بازی می گیرند این به خار آن است که انان جمعی بی خردند 



نماز در قرآن :سوره ابراهیم ، آیه 40

رستگاران نماز: ابراهیم، آیه 40


رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ/پروردگارا، مرا و از ذرّیّه‌ام نیز کسانی را نمازگزار گردان، و بار الها دعای مرا بپذیر



نماز ذر قران : (آیه 34 سوره معراج)

حافظان نماز: معراج، آیه34


وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ/و آنان که نماز خود را (به وقت و شرایط و حضور قلب) محافظت کنند.





خشوع در نماز: مومنون ،آیات 1و 2


قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ *الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ/به تحقیق رستگار شدند مؤمنان :آنان، که در نمازشان خشوع می ورزند،

نماز در قران : بقره ، آیه 45

نماز عامل آرامش:  بقره آیه45


وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ/و یاری جویید از خدا به صبر و نماز، که نماز (با حضور قلب) امری بسیار بزرگ و دشوار است مگر بر خداپرستان فروتن.

نماز در قران : ماعون آیات 5 و 6

سبک شمارندگان نماز: ماعون 5و 6


الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ*الَّذِينَ هُمْ يُرَاءُونَ/كه از نمازشان غافلند،*همانان که (اگر طاعتی کنند به) ریا و خود نمایی کنند.

نماز در قران : مائده، 91

پرهیز از شیطان: مائده، آیه 91


إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ/همانا شيطان مى‌خواهد با شراب و قمار، ميان شما دشمنى و كينه ايجاد كند، و شما را از ياد خدا و از نماز باز دارد. پس آيا شما دست برمى‌داريد؟



نماز در قر ان : سوره طه آیه 14

نماز یاد خداست : طه آیه 14


إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي/منم، من، خدايى كه جز من خدايى نيست، پس مرا پرستش كن و به ياد من نماز برپا دار.



نماز در قران : انعام  آیه 162

نماز برای خدا: انعام آیه 162


قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ/بگو: همانا نماز و طاعت و تمام اعمال من و حیات و ممات من همه برای خداست که پروردگار جهانیان است.



 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث