مجموعه زندگی به سبک امام حسین (ع) (1) (+پوستر)

مجموعه زندگی به سبک امام حسین (ع) (1) (+پوستر)

۰۴ شهریور ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام): ببخشید


امام حسین (علیه السلام):از انچه موجب عذرخواهی می شود بپرهیز(بجارالانوار،ج78، ص120)
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی):هرچه از فضایل اخلاقی دور شویم مشکلات و گره های زندگی پیچیده تر و بیشتر خواهد شد
اشتباهات ریز و درشتی داری و هر بار بعد از هر اشتباه سعی می کنی عذرخواهی می کنی یک روز ماشینت را جلوی دربه خانه دیگری پارک کردی، روزی دیگر عصبانی شدی و حرف ینامربوط به همکارت زدی و روزی بعد حواست پرت شد و کارهایت را درست انجام نداید! عذرخوایه کردن خوب است اما رایه دیگر هم هست پیشگیری!






زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):ترس


امام حسین (علیه السلام):فرزندم بپرهیز از ستم بر کسی که غیر از خدا یار و یاوری ندارد
مقام معظم رهبری (ظله العالی): ما نمی خواهیم فقط کار کنیم، ما می خواهیم محرومیت را از بین ببریم و محروم را از محرومیت خارج کنیم هدف این است.
برخی آدم ها هستند که محافظ دارند، از مسئولان بلند پایه بگیر تا کسانی که به خاطر مسایل تجاری، ورزشی با... نیاز به محافظ دارند هرچقدر محافظ قوی تر باشد کسی که بخواهد به آن فرد تعرضی بکند ترس بیشتری خواهد داشت! حالا تصور کن برخی افراد هستند که غیر از خدا محافظ و یاوری ندارند، جرئت داری به این افراد بدی و ظلم کنی؟!






زندگی به سبک امام حسین (ع)  data-cke-saved-src=

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):نردبان


امام حسین (علیه السلام): شکر تو بر نعمت گذشته زمینه سار نعمت آینده است(نزهه الناظر،ص80)
مقام معظم رهبری (ظله العالی): حقیقت شکر آن است که انسان نعمت را از خدا بداند
به مدرسه که می روی شرط است که یک کلاس را تمام کنی و قبول شوی تا اجازه دهند وارد کلاس بعدی شوی، مثل پله های نردبان که باید یکی یکی رد کنی تا بتوانی پایت را روی دیگری بگذاری،وقتی خدا را به خاطر نعمت حالایت شکر می کنی می شود دلیل و قبولی تو بر این نعمت تا خدا نعمتی دیگر نیز به تو بدهد.






زندگی به سبک امام حسنی (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):پاسخ اشک


امام حسین (علیه السلام) : کسی که چشمانش قطره ای اشک برای ما بریزد خداوند بهشت را به او عطا خواهد کرد(ینابیع الموده، ص228)
مقام معظم رهبری (ظله العالی) همین عزاداری متعارفی که مردم می کنند دسته جات سینه زنی راه می اندازند اظهار محبت می کنند گریه می کنند اینها ارتباط عاطفی را روز به روز بیشتر می کند اینها خیلی چیزهای خوبی است
مولای ما امام حسین (علیه السلام) تمام دارایی اش را برای خداوند هزینه کرده و خداهم جبران می کند و هرچه دارد را ارزانی اش می کند یکی از آنها پاسخی است که خدا برای اشک بر او به ما می دهد.






زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):مسابقه


امام حسین (علیه السلام): همانند کسی کار کن که می داند به خاطر بدی ها بازخواست می شود و به خاطر نیکی ها پاداش می گیرد.(کنزالفوائد،ج1،ص32)
مقام معظم رهبری (ظله العالی): کار متکی به ایمان و امید، علاج همه ی دردهای یک ملت است
مسابقه ای ورزشی را تصور کن که داورها با دقت تمام حواسشان به مسابقه است اگر کسی خطایی کند می داند که بلافاصله داورمی فهمد و اگر هم به درستی حریف را شکست دهد می داند که باز داور متوجه است. در زندگی اینگونه باش! داور زندگی حواسش هست. کامل کامل.










زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):نقص فنی خود


امام حسین (علیه السلام): مبادا از کسانی باشی که به سبب گناهان بندگان خدا بر سرنوشت آنان بیمناک است، ولی خود را از سرای گناه خویش ایمن می داند.
مقام معظم رهبری (ظله العالی):آلوده بودن دل انسان به گناه نمی گذاردانسان حقیقت را درک کند چه برسد به اینکه دنبال حقیقت حرکت کند
حواسش به این و آن است. رفتار دیگران در نظرش بزرگ است تذکر می دهد سر تاسف تکان می دهد برای اطرافیانش و می ترسداز عاقبتشان مدام به آشنا و غریبه خرده و ایراد می گیرد انگار خیالش از خودش راحت است. مثل مهندس ساختمانی می ماند که ساختمان خودش را رها کرده و رفته سر ساختمانهای اطراف و ایرادهای فنی آنها را می گیرد و حواسش به پی ریزی ساختمان خودش هم نیست به جای واکاوی عیوب ساختمان های دیگران باید حواسش را بدهد به نقش ساختمان خودش؛ که نکند ساختمانش دچار همان نقصهایی باشد که از ساختمانهای اطراف می گیرد.










زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):بیهوده گویی


امام حسین (علیه السلام): هرگز سخن بیهوده مگوی زیرا بیم گناه برای تو دارم
مقام معظم رهبری: بیهوده کار نکن ای انسان این عمر تو، این نفس تو، سرمایه تو است ای انسان
فرض کن کار تو کشاورزی است مدتها وقت می گذاری زمین را شخم می زنی، بذر می کاری، آبیاری می کنی و... اما اصول و قواعد زراعت را رعایت نمی کنی محصول که نمی دهد زمینت هیچ! آفت هم می زند و کل زمینت خراب می شود. سخن بیهوده نیز همین است فایده که ندارد هیچ! گاه گناه نیز دارد!






زندگی به سبک امام حسین (ع)

زندگی به سبک امام حسین (علیه السلام):حساب و کتاب


امام حسین (علیه السلام ): اعمال این امت هر روز بر خداوند متعال عرضه می شود(بحارالانوار،ج7،ص353)
مقام معظم رهبری (ظله العالی): آنچه برای خداوند متعال کردید خداوند انها در نامه اعمال شما ثبت کرده و کرام الکاتبین آن را نگه داشته است و بدون شک به کار خاوهد خورد.
فرض کن در مغازه ای کار می کنی که صاحب آن هر روز در پایان وقت کاری حساب دخل و خرج را محاسبه می کند و متوجه می شود تو امروز به درستی کار کرده ای یا نه! حالا بدان که در زندگی نیز هر روز اعمالت محاسبه می شود آن هم در مقابل خدا، چگونه زندگی خواهی کرد اگر این را بدانی؟!






منبع: مجموعه سبک زندگی حسینی کاری از اداره اوقاف و امور خیریه

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث