قدمهای آسمانی : زندگی الهی (+پوستر)

قدمهای آسمانی : زندگی الهی (+پوستر)

۰۵ آبان ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

والاترین خلقت
انس بن مالک می گوید: ده سال خدمتگزار خاتم الانبیا(ص) بودم. هرگز به من تندی نکرد. روزهایی که روزه می گرفت



 

عصاره فضایل
امیرالمومنین امام علی (ع) فرمود: او که خاتم پیامبران بود بخشنده ترین پرحوصله ترین راستگوترین پابندترین مردم به عهد و پیمان، نرمخوترین، و خوش مصاحبت ترین مردم بود. هرکس بدون سابقه قبل او را می دید هیتش او را می گرفت

 


 

عصاره فضایل 
امیرالمومنین امام علی (ع) فرمود: او که خاتم پیامبران بود بخشنده ترین پرحوصله ترین راستگوترین پابندترین مردم به عهد و پیمان، نرمخوترین، و خوش مصاحبت ترین مردم بود. هرکس بدون سابقه قبل او را می دید هیتش او را می گرفت و هرکس با او معاشرت می نمود و او را می شناخت دوستدارش می شد و هرکس می خواست او را تعریف کند می گفت: نظیر او را پیش از او ندیده ام.(بحارالانوار، ج16، ص190)
والاترین خلقت
انس بن مالک می گوید: ده سال خدمتگزار خاتم الانبیا(ص) بودم. هرگز به من تندی نکرد. روزهایی که روزه می گرفت با مقدار کمی شیر یا نان آب زده افطار می کرد اتفاقا یکی از شبها پیغمبر اکرم (ص) دیرتر از معمول به خانه آمد. من فکر کردم آن حضرت مهمانی رفته، شیر را خوردم ساعیت بعد تشریف آورد. من از کسانی که همراه حضرتش بودند پرسیدم. آیا رسو ل خدا (ص) افطار کرده است؟ گفتند:نه، بسیار غمگین شدم و خوف آن را داشتم که مبادا حضرت غذای خود را طلبد و من شرمنده شوم ولی تا اذان صبح سخنی دراین باره نگفت و روز بعد هم با شکمی گرسنه روزه گرفت.

 





 


زندگی الهی
مقام معظم رهبری (دام ظله) زندگی پیامبر اکرم –ص- زندگی برای خدا، در راه خدا و وقف گسترش تعالیم الهی- و شخصیت یکتا و بی نظیر آن برگوار برای همه ی دوران تاریخ اسلام یک نمونه و درس و یک الگوی همیشگی است؛ «لکم فی رسول الله اسوه حسنه» روح همه ی معارف و تعالیم اسلامی این است که افسار رفتار و حرکت بشر در زندگی به دست شهوت و غضب داده نشود انسان و جامعه انسانی ار خودخواهی ها هدایت نکند، بلکه عقل و تقوا هدایت کند.



 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث