کلیپ صوتی سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: ارزش مهمان

کلیپ صوتی سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: ارزش مهمان

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ 0 صوتی و تصویری



ارزش مهمان


حجت‌الاسلام حسین انصاریان

زمان: 177 ثانیه (02:57)

حکایت جالب زنی که به مهمان علاقه ای نداشت!

این حدیث را برایتان می‌گویم، شما هم حتماً برای خانم‌هایتان بگویید. یکی از یاران پیغمبر(ص) گفت: خیلی دلم می‌خواهد که مهمان به خانۀ ما بیاید، اما زنم نمی‌گذارد و می‌گوید اگر مهمانی به‌دنبال خودت بیاوری، در را باز نمی‌کنم و خودت را هم بیرون می‌کنم. چه‌کار کنم؟ الآن ما دوتا مخالف همدیگر هستیم؛ من عاشق مهمان هستم و او دشمن مهمان است. چه‌کار کنیم؟
پیامبر(ص) فرمودند: الآن به خانه برگرد و به خانمت بگو که پیغمبر با پنج‌شش نفر برای فردا ناهار به اینجا می‌آیند. اسم مرا ببر، نمی‌تواند دعوا بکند. مرد آمد و به خانمش گفت: خانم، فردا چهارپنج‌تا مهمان داریم. گفت: غلط کردی که مهمان داری؛ اینجا جای مفت‌خوری نیست! مرد گفت: خانم، مهمانی که فردا می‌خواهد با این سه‌چهار بیاید، با همۀ مهمان‌های دنیا فرق می‌کند. زن گفت: چه کسی است؟ گفت: پیغمبر(ص). زن دید که نمی‌تواند ‌چیزی بگوید، با ناراحتی گفت: بیایند. 
مرد آمد و به پیغمبر(ص) گفت: راضی شده که بیایید. پیامبر(ص) فرمودند: به خانمت بگو وقتی ما می‌آییم، کنار پنجره بایستد و آمدن و رفتن ما را ببیند. گفت: چشم. مرد به خانمش گفت: پیغمبر(ص) گفتند که کنار پنجره برو، من و مهمان‌ها را ببین. زن دید که وقتی پیغمبر(ص) وارد خانه می‌شود، انواع میوه و نعمت همراه پیغمبر(ص) داخل می‌آیند. ناهار را خوردند و تمام شد. زمانی که پیغمبر(ص) می‌خواست برود، خانم پشت پنجره آمد و دید که پیغمبر می‌رود و ده‌تا مار، عقرب، خرچنگ و حیوان‌های گوناگون به گوشه‌های عبای حضرت چسبیده و با ایشان بیرون می‌روند. صاحب‌خانه که می‌خواست خداحافظی کند، گفت: یارسول‌الله! زن من این‌طور می‌گوید. پیامبر(ص) فرمودند: به او بگو که وقتی مهمان می‌آید، نعمت می‌آورد و وقتی از خانه بیرون می‌رود، بلا را می‌برد. این خانم هم دیگر از آن به بعد، مهماندار خوبی شد.
 
حسینیه بنی الزهرا (س) (مرحوم طریقت)

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد حسین انصاریان

مجموعه سخنرانی های کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام حسین انصاریان

مجموعه کامل سخنرانی های کوتاه و شنیدنی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث