کلیپ و استوری: دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

کلیپ و استوری: دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری
کلیپ تصویری: دعای روزبیست و یکم ماه رمضان
استوری: دعای روز بیست و یکم ماه رمضان

دعای روز بیست‌ویکم ماه رمضان

أللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ إِلَی مَرْضاتِكَ دَلِیلاً وَ لاتَجْعَلْ لِلشَّیْطانِ فیهِ عَلَیَّ سَبِیلاً وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِی مَنْزِلاً وَ مَقِیلاً یَا قَاضِیَ حَوَائِج الطالِبین
خدایا! در این روز مرا به‌سوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده. ای برآرندۀ حاجات طالبان!

شرح دعای روز  بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان

پیام‌های دعا 
1- تحصيل رضای خدا
2- دوری از شیطان
3- دست‌يابی به بهشت جاودان
4- برآورده‌شدن حاجات
پیام منتخب 
 مردى به حضرت علی(ع)عرض کرد: خداوند می فرماید که بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را؛ پس چرا ما دعا مى‏ کنیم و اجابت نمی شود؟ حضرت فرمود: «چون دل‏هاى شما در8 مورد خیانت و بى‌وفایى می‌کند:
1. خدا را شناختید و حقش را آن‌گونه که بر شما واجب بود، ادا نکردید، 2. به پیامبر خدا ایمان آوردید و در عمل با سنت و روش او مخالفت کردید، 3. کتاب خدا را خواندید و در عمل از آن سرپیچی کردید، 4. گفتید ما از آتش دوزخ می ترسیم و در همۀ حالات با گناهان خود به‌سوى جهنم مى روید، 5.گفتید ما به بهشت تمایل داریم و کارهایى انجام ‏دادید که شما را از آن دور می‏ سازد، 6. نعمت‏هاى خدا را استفاده می کنید و سپاس‌گزارى نمی ‏کنید، 7. خداوند فرمود که شیطان دشمن شماست، او را دشمن بگیرید و شما به زبان شیطان را لعن مى‏ کنید و درعمل از او اطاعت می کنید، 8. عیب‏ هاى مردم را برابر دیدگان‏تان قرار دادید و عیب‏ هاى خود را پشت سرانداختید. در نتیجه کسى را ملامت می کنید که خود به ملامت سزاوارتر از او هستید. 
با این وضع چه دعایى از شما مستجاب گردد که راه‏ ها و درهاى دعا را روى خود بسته‏ اید؟ تقوا پیشه کنید، کارهای‌تان را اصلاح کنید و امر به معروف و نهى از منکر کنید تا خدا دعای‌تان را مستجاب کند.
بحار الأنوار، ج 93، ص 376 و 377

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث