کلیپ و استوری: دعای روز بیست‌وچهارم ماه رمضان

کلیپ و استوری: دعای روز بیست‌وچهارم ماه رمضان

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری
کلیپ تصویری: دعای روزبیست و چهارم ماه رمضان
استوری: دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان

دعای روز بیست‌وچهارم ماه رمضان

 أللَّهُمَّ إِنّی أسْئَلُكَ فیهِ ما یُرْضیكَ وَ أعُوذُ بِكَ مِمَّا یُؤْذیكَ وَ أسْئَلُكَ التَّوْفیقَ فیهِ لِأنْ أُطیعَكَ وَ لا أعْصِیَكَ یا جَوادَ السّائِلِین
خدایا! در این روز از تو می‌خواهم آن‌چه را که رضایت در آن است، به تو پناه می‌برم از آن‌چه تو را ناپسند است و توفیق می‌خواهم که در این روز، به فرمانت باشم و هیچ نافرمانی نکنم. ای بخشنده به درخواست‌کنندگان

شرح دعای روز  بیست‌وچهارم ماه مبارک رمضان

پیام‌های دعا
1-  طلب خشنودی خدا 
2-  درخواست توفیق اطاعت از پروردگار
3-  جود و كرم خداوند بر بندگان سائل
پیام منتخب 
طاعت خدای متعال و فرمان‌برداری از او، زيبنده‌ترين عملی است كه عبد در برابر مولای خود می‌تواند انجام دهد. این دعا شباهت زیادی به این دعای امام زمان دارد: «أللَّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفيقَ الطّاعَةِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِيَةِ؛  خدایا! به ما توفیق بندگی و دوری از نافرمانی‌ات را روزی کن.» 
کفعمی، ابراهیم، مصباح، ص 720
حضرت علی(ع) می‌فرماید: «إِيّاكَ اَنْ يَفقُدَكَ رَبُّكَ عِنْدَ طَاعَتِهِ، أو يَراكَ عِنْدَ مَعْصِيَةٍ فَيَمْقَتَكَ؛ برحذر باش از اين‌كه پروردگارت تو را در طاعتش نيافته و نزد معصيت ببيند. پس دشمن دارد تو را.»
تصنيف غررالحكم و دررالكلم، ج 2، ص 814 
برای كسب طاعت خداوند متعال، بايد از لذّات مادی دوری كرد، به دنيا بی‌رغبتی نشان داد و در فرمان‌برداری از خداوند پايداری نمود. كسی كه طاعت او نمايد، به پيروزی دست يافته، به خدا تقرب جسته و به بهشت راه می‌يابد. لازم است بر فرمان‌برداری محافظت نمايد و اين مهم با تقوای الهی‌، مجاهدت در عبادت، بندگی خدا، حلم و پيشه‌کردن زهد حاصل می‌شود.

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث