رساله توضیح المسائل و مناسک حج آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالى)

رساله توضیح المسائل و مناسک حج آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالى)

۱۲ بهمن ۱۳۹۳ 0 نرم افزار
رسالۀ توضیح المسائل، مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر، شامل احکام و دستورات عملی شرع مقدس اسلام است که با توجه به نیاز روز مؤمنان و مواجهۀ ایشان با مسائل مستحدثه و نوین زندگی جدید، تدوین و عرضه شده است. این رساله، راهنمایی برای پیشبرد امور فردی و اجتماعی زندگی هر فرد مسلمان است تا بتواند در خلال زندگی جاری خود رضایت خداوند متعال را جلب نماید و شئون مختلف زندگی خود را در مسیر رستگاری در دنیا و آخرت تنظیم نماید.

زندگینامه آیت الله العظمی نوری همدانی (مد ظله العالى) :

آیت‌الله نوری همدانی در سال 1304 شمسی در یک خانواده مذهبی در شهر همدان دیده به جهان گشود.پدر وی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابراهیم نوری همدانی از علمای وارسته همدان بود. وی در سن 7 سالگی آموختن را آغاز کرد، ادبیات فارسی، گلستان سعدی، انشاء، ترسل نصاب و … تا معالم الاصول را پیش والد مکرم خویش فرا گرفت. وی در سال 1321 شمسی وارد مدرسه مرحوم آخوند همدانی شد و حدود یک سال و نیم در آنجا به فراگیری علوم پرداخت ولی اشتیاق و عطش به آموختن باعث شد تا بعد از اقامت مدت کوتاهی در همدان، به شهر مقدس قم عزیمت کند.وی از بدو ورود به حوزه علمیه قم همزمان با تحصیل، تدریس را نیز آغاز کرد و در موضوعات مختلف فقهی، اصولی،‌ کلامی،‌ اخلاقی و … شاگردان زیادی پرورش داد.

تألیفات آیت الله نوری همدانی:

الخمس-مسائل من اجتهاد و تقلید -امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام (عربی)-امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام- فارسی --اسلام مجسم – شرح حال علمای بزرگ اسلام-جایگاه بانوان در اسلام -جهاد - فارسی-ربا -دانش عصر فضا-شگفتی های آفرینش -جهان آفرینش-انسان و جهان -خوارج از دیدگاه نهج البلاغه-یک حرکت انقلابی در مصر -داستان باستان-ما و مسائل روز -بیت المال از دیدگاه نهج البلاغه-اقتصاد اسلامی -منطق خدا شناسی-جمهوری اسلامی
رساله توضیح المسائل-آمادگی رزمی و مرزداری در اسلام -هزار و یک مسئله فقهی – استفتائات ج 1 و 2-مناسک حج (عربی) -مناسک حج - فارسی-منتخب المسائل (عربی)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث