مستند بهشت ماندنی است : درباره تخریب حرم بقیع

مستند بهشت ماندنی است : درباره تخریب حرم بقیع

۰۶ مرداد ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام

 

 

به مناسبت 8 شوال، سالروز واقعه جانسوز هتک حرمت به بارگاه منور ائمه بقیع توسط وهابی‌های آل سعود در سال 1344 هجری قمری، مستند «بهشت ماندنی است» با موضوع تخریب قبرستان بقیع، معرفی و برای اکران در مساجد و هیئات مذهبی پیشنهاد می گردد .

بقیع در گذر تاریخ

  بقیع در لغت به معنای محل وسیعی بوده که در آن درختان غرقد می رویید به همین علت به آن بقیع الغرقد نیز می گویند قدمت بقیع به تاریخی تاریک در عصر جاهلیت باز می گردد. بهشت بقیع بعد از اسلام به قبرستان عمومی و اصلی مردم مدینه تبدیل شد و در بیرون از حصار شهر پیامبر قرار داشت در بقیع تا قبل از تخریب و در دوران های مختلف مقبره ­ها و گنبدهایی برای بزرگان دین ساخته شده بود که همواره از سوی تمامی مسلمانان مورد توجه و احترام بوده است. به گواهی تاریخ در بقیع  بیش از ده هزار نفر از بزرگان و صحابه گرانقدر پیامبر مدفون هستند. وهابیون در سال 1344 و همچنین کمی قبل تر از آن اثری از گنبد ها و بارگاه های بزرگان دین چه در مدینه و چه در مکه و یا هر جای دیگری که به آن دسترسی داشتند باقی نگذاشتند. این روند تخریب هیچ گاه متوقف نشد به شکلی که تا همین امروز نیز ادامه داشته است تخریب و ویرانی از بناها و قبور مطهر شروع شد، اما بعدها انحراف و تخریب به باورهای دینی رسید تکفیری های پلید، متحجر، عقب مانده و خرافی تمام تلاش خود را کردند تا از اسلام چهره ای زشت، کریه و خشن نمایش دهند. برای بیننده خارج از دایره اسلام چهره زیبا و دلنشین مکتب مطهر اهل بیت علیهم السلام و چهره نامبارک تروریسم حاضر در کشورهای مختلف منطقه همه به نام اسلام و مسلمانی دیده می شود چیزی که قدرت های سلطه گر به دنبال آن بوده و هستند. در این میان اعتقادات اهل سنت در هیچ وجهی مشابه با نظرات وهابیون نیست تا جایی که وهابیون صدمات بسیاری را نیز به اهل سنت وارد ساخته اند. شاید به ظاهر وهابیون گنبدها و حرم های بزرگان دین را تخریب و نابود می کنند اما این مقابر و مشاهد نزد تمامی مسلمانان برای همیشه حرم و قطعه ای از بهشت هستند و بهشت همیشه ماندنی است.


مستند «بهشت ماندنی است»

در همین جهت، فیلم مستند «بهشت ماندنی است» با موضوع تخریب قبرستان بقیع، به کارگردانی احمد ابراهیمی و مهرداد طاهری تهیه شده است .این مستند با روایتی پژوهشی و تاریخی، فاجعه تخریب و هدم قبرستان بقیع توسط وهابیون را روایت می کند. در این فیلم با حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و محمد مهدی صاحب الفصول مصاحبه شده و همچنین تصاویر و اطلاعات جدیدی در خصوص فاجعه تخریب ارائه می شود.

 

 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث