بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های جهان عرب

بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های جهان عرب

۱۰ آذر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع
 
دومین نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به جوانان کشورهای غربی با پوشش گسترده رسانه‌های جهان عرب مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین نامه خود به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه‌های دردناکی از آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرت‌های بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سال‌های اخیر به دنیای اسلام، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان می‌خواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.
ارسال این نامه به جوانان کشورهای غربی با پوشش گسترده رسانه‌های جهان عرب مواجه شد که در ذیل گزارشی از این رسانه‌ها از نظر می‌گذرد:

النهار: آمریکا حامی و پشتیبان تروریسم است

روزنامه «النهار» لبنان، در این زمینه نوشت: «رهبر عالی ایران با نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی که پس از حملات خونبار پاریس صورت گرفته است، آمریکا را حامی و پشتبان تروریسم معرفی و دوگانگی سیاست غرب را محکوم کرد».
این روزنامه نوشت: «رهبر عالی ایران در این نامه حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد را انگیزه خود از نگارش این نامه معرفی کرده و آورده است که تأسّف‌بار است که چنین رویدادهایی بستر سخن را بسازد، امّا واقعیّت این است که اگر مسائل دردناک، زمینه‌ای برای چاره‌اندیشی و محملی برای همفکری فراهم نکند، خسارت دوچندان خواهد شد».
روزنامه «النهار» لبنان همچنین، به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب در این نامه اشاره کرد که فرمودند: «هر کس از محبت و انسانیت بهره‌ای برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متأثّر و متألّم می‌شود؛ چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و لبنان و سوریه».

عربی 21: عقلانیت و خویشتن‌داری در تعامل با تروریسم

پایگاه اطلاع‌رسانی «عربی21» امارات نوشت: «رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای سرگشاده به جوانان غرب، آن‌ها را به تعقل و خویشتن‌داری در تعامل با تندروی و تروریسم دعوت کرد».
این پایگاه نوشت: «رهبر عالی انقلاب ایران همچنین در این نامه جوانان غربی را به استقامت و ژرف‌بینی در چگونگی مقابله با افراط‌گری و تروریسم به‌عنوان پاسخی به تحولات که اخیرا در برخی از کشورهای غربی پس حملات پاریس رخ داد،‌ دعوت کرد».

الدستور: محکومیت موضع دوگانه کشورهای غربی در برابر تروریسم

روزنامه «الدستور» مصر نیز با انعکاس خبر مربوط دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی بر محکومیت موضع دوگانه کشورهای غربی نسبت به مسئله تروریسم تمرکز کرد.
روزنامه الدستور نوشت: «رهبر عالی ایران در این نامه تروریسم را درد مشترک جهان اسلام و غربی‌ها دانست و سیاست‌های متناقض غرب به ویژه آمریکا را نسبت به این موضوع محکوم کرد».

الوطن العربی: تحمیل فرهنگ غربی بر سایر ملت‌ها خشونت خاموش است

روزنامه «الوطن العربی» امارات نیز بر این نکته تأکید کرد که رهبر عالی ایران تحمیل فرهنگ غربی‌ها بر سایر ملت‌ها و تحقیر فرهنگ‌های مستقل را خشونت خاموش دانست.
دوگانگی غربی‌‌ها در تعامل با تروریسم در دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی از دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه روزنامه مستقل «الوسط» بحرین قرار گرفت.

المنار: دعوت به نهادینه‌ کردن پایه‌های تعامل صحیح با جهان اسلام

پایگاه اطلاع‌رسانی «المنار» نیز در این زمینه نوشت: «امام خامنه‌ای در نامه‌ای جدید خطاب به جوانان در کشورهای غربی، آنها را به تحکیم و نهادینه‌کردن اصول تعامل صحیح و محترم با جهان اسلام دعوت کرد».
المنار می‌افزاید: امام خامنه‌ای در این نامه تأکید کرد که رنج انسان دردناک است در هر منطقه‌ای از جهان باشد.
بنا به گزارش المنار، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این نامه جهان اسلام را قربانی خشونت وتروریسم دانست و این خشونت را حمایت‌شده از سوی قدرت‌های بزرگ دانست.

سایر پایگاههای خبری: 

پایگاه‌های خبری «العهد»، و «رادیو نور» لبنان، روزنامه «الاخبار» لبنان، پایگاه «الخبر پرس»، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) از دیگر رسانه‌های جهان عرب بودند که نامه دیروز مقام معظم رهبری به جوانان غربی را پوشش دادند.

منبع: خبرگزاری ایکنا ( تاریخ بازبینی: 94/09/09)

گالری: 
بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های جهان عرب
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث