سخنان رهبر: زن و خانواده (2)  (+عکس نوشته)

سخنان رهبر: زن و خانواده (2) (+عکس نوشته)

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

با اسراف در امر ازدواج مخالفیم...

بنده راضی نیستم از کسانی که با خرجهای سنگین و با اسراف در امر ازدواج، کار را بر دیگران مشکل می‌کنند. البته با جشن و شادی و مهمانی موافقیم ولی با اسراف مخالفیم.


ازدواج

اسراف در جهیزیّه غلط است...

جهیزیّه را منع نمی‌کنیم، لازم است؛ امّا اسراف کردن و زیاده روی در آن غلط است.


اسراف در جهیزیه

 

وظایف زن مسلمان در خانواده

زن مسلمان، در عائله وظایفی دارد و آن، همان رکنیّت اساسی خانواده، تربیت فرزندان، هدایت و تقویت روحی شوهر است.


وظیفه زنان در خانواده

دولت به خانمهای شاغل کمک کند...

دولت باید به خانمهائی که کار تمام‌وقت یا نیمه‌وقت را قبول کرده‌اند، با مرخصیها، زمان بازنشستگی، با مدت کار روزانه،  کمک کند تا  بتواند به مساله مادری برسند، بتواند به  مساله خانه داری برسد.


زنان شاغل

 تعداد فرزندان یک فرهنگ است

فرهنگ یعنی باورها، ایمان و عادات مردم، آن چیزهایی که مردم در زندگی روزمره با آن سر و کار دائمی دارند. تشکیل خانواده و ازدواج یک فرهنگ است؛ تعداد فرزندان هم  یک فرهنگ است.


افزایش جمعیت

خانواده نقطه ضعف غرب است...

غرب رندانه از زیر بار طرح مسئله‌ی خانواده در می‌رود. خانواده، نقطه‌ی ضعف غرب است.  با اینکه زن از خانواده جدا نیست؛ ولی در همه بحث‌ها مساله زن را مطرح می‌کنند و اصلا اسم خانواده را نمی‌آورند.


زن در جامعه غربی

تربیت صحیح با عواطف مادرانه

یکی از وظایف مهم زن، این است که فرزند را با عواطف، تربیت صحیح و دل دادن، آن چنان بار بیاورد که این موجود انسانی وقتی که بزرگ شد از لحاظ روحی، یک انسان سالم، بدون عقده، بدون گرفتاری و احساس ذلت باشد.


تربیت صحیح فرزندان

آیا این آزادی زن است؟!

بساط آن چیزی که امروز به عنوان «آزادی زن» در دنیا از سوی فرهنگ منحط غربی بیان شده است. بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار داده و زن‌ها وسیله التذاذ مردان شوند. مدعیان طرفدار حقوق بشر غربی در حقیقت ستمگران به زنان هستتند


آزادی زن

مهریه سنگین مایع طلاق نیست

هیچ مهریه سنگینی مانع از طلاق نمی‌شود و نشده است. آن چیزی که مانع از طلاق می‌شود اخلاق و رفتار و رعایت موازین اسلامی است


زن، مانع لغزش همسر

زن ها می‌توانند مانع پرت شدن شوهرهایشان به پرتگاه جهنم شوند! در محیط زندگی، در محیط بازار، در محیط اداره، سیاست، ممکن است مردها دچار لغزش هایی شوند که آنها را آرام آرام به لبه‌ی پرتگاه ببرد و در اثر یک غفلت به ته دره سرازیر شوند. زن می‌توانند مانع از چنین حادثه ای شود.


نقش زن و مرد

منبع: کانال تلگرام ریحانه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث