به مناسبت ولادت امام باقر علیه السلام:  یه کم دلشوره عیبی نداره!

به مناسبت ولادت امام باقر علیه السلام: یه کم دلشوره عیبی نداره!

۲۱ مهر ۱۳۹۷ 0 اهل بیت علیهم السلام

امروز سوم ماه صفر  به روايتي ولادت امام باقر علیه السلام است.  داشتم لابلای کتاب ها و سایت ها دنبال حدیثی از ایشون می گشتم که حالم رو سر جا بیاره، یه حدیث به چشمم خورد که تا حالا ندیده بودم. راستش حالم که سر جا نیومد هیچ دلشوره هم گرفتم، یه سوال بزرگ ذهنم رو درگیر کرد! نکنه...؟ 
شما هم بخونیدش یه کم دلشوره عیبی نداره! شما هم به سوال خودتون جواب بدین.

امام باقر علیه السلام:
ای جابر! 
آیا كسی كه ادعای تشیع می‌كند همین كه بگوید ما را دوست دارد، كفایت می‌كند؟ به خدا سوگند! شیعه ما نیست مگر كسی كه از خدا بپرهیزد و او را اطاعت كند. 
ای جابر!
شیعیان ما شناخته نمی‌شوند مگر به نشانه تواضع، خشوع، امانتداری، زیادی یاد خدا، روزه، نماز، نیكی به پدر و مادر كردن، وارسی حال همسایگان،‌ درویشان، مستمندان، بدهكاران و یتیمان، صدق در گفتار، خواندن قرآن، نگه داشتن زبان خود از مردم جز به ذكر خیر، و آنها امین قوم خود در همه چیز هستند.
گویا جابر هم مثل من و شما تعجب می کند و می گوید: ای فرزند رسول خدا، امروز كسی را با اين صفات نمی‌يابيم. 
امام می فرمایند: ای جابر! 
مبادا روش های مردم تو را به این باور برساند كه برای مردم همین كافی است كه بگویند: علی علیه السلام را دوست دارم و پیرو اویم ولی در عمل كوتاهی كند! ...در این صورت دوستی او فایده‌ای برایش نخواهد داشت. پس از خدا بترسید و برای خدا كار كنید، به راستی میان خدا و كسی خویشی وجود ندارد، محبوبترین و ارجمند‌ترین بندگان نزد خدا، با تقواترین و مطیع‌ترین آنهاست. 
ای جابر! 
به خدا سوگند جز به اطاعت نمی‌توان به خدا نزدیك شد، با ما برات آزادی از دوزخ نیست و احدی را بر خدا حجتی نیست، هر كه مطیع خداست،‌ دوست ماست و هر كه نافرمان خداست، دشمن ماست، كسی به ولایت و دوستی ما جز با عمل و پارسائی‌ نمی‌رسد.

 

منبع: نرم افزار باد صبا

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث