داستانهایی از حجاب: حجاب در اجتماع

داستانهایی از حجاب: حجاب در اجتماع

۱۴ آذر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع

فاطمه زهرا (عليهاالسلام) با گروهى از زنان مسلمان که بنا به نقل واقدى 14 نفر بودند، از مدينه حرکت کردند و روانه اُحد شدند تا از نزديک جريان کار و حادثه هولناک را ببينند و پيامبر خدا را ملاقات نمايند.
حضرت فاطمه زهرا (عليهاالسلام ) با آن گروه از زنان که دلشان مى تپيد و از آسيب رسيدن به پيامبر (صلّي الله عليه و آله و سلّم) نگران بودند پس از مدت کوتاهى توانستند خود را به اُحد يا بهتر بگوئيم به ميدان رزم برسانند.
وقتى آمدند که، پيامبر خدا چند روز پيش در هنگام رزم سراسر بدنش ‍ مجروح شده بود، ناراحتى حضرت زهرا (عليهاالسلام ) به اندازه اى بود که نمى توانست آب بياشامد، در اين صحنه زن هاى مسلمانى که با حضرت زهرا(عليهاالسلام ) بودند، نگفتند: چون ما زن هستيم بايد در خانه بنشينيم، بلکه آنها حقايق درخشان اسلام را به خوبى از رسول خدا مى آموختند و به وظيفه خود آشنا بودند، حجاب اسلامى آنها موجب نمى شد که دست از وظيفه خود بردارند از اين رو هر کدام مشکى پر از آب کرده و به دوش مى گرفتند و به رزمندگان آب مى دادند، زخم خوردگان را مداوا مى نمودند.
تا آنجا احساس وظيفه مى کردند که خود حضرت زهراى اطهر (عليهاالسلام) نيز غذا و آب به دوش مى کشيد و از زخمی های ميدان رزم پرستارى مى کرد و به کمک اميرالمؤمنين على (عليه السّلام) زخم هاى پيامبر را شستشو و مداوا مى نمودند.(1)
 زنان هم مى توانند با حجاب کامل در اجتماع خدمت کنند.


منبع:

1- زن از ديدگاه اسلام، ص 15 ، برگرفته از نرم افزار درّ وصدف
 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث