مثل آمپول (عکس نوشته)

مثل آمپول (عکس نوشته)

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

 

 

 

 

فریب شیطان

مثل آمپول:

دندان دختربچه ام درد می کرد، او را پیش دندانپزشک بردم. دکتر گفت: باید عصب کشی شود. بعد هم یک آمپول بی حسی به او زد. همین طور که داشت آمپول را تزریق می کرد پرسیدم وقتی آمپول بی حسی می زنید چه اتفاقی می افتد که لثه بی حس می شود و آن موقع هر کاری که بخواهید با دندان می کنید بی آن که حتی بیمار ذره ای احساس درد و رنج داشته باشد.
گفت: داروی بی حسی اول کاری که می کند این است که به طور موقت رابطه لثه را با مغز قطع می کند و اینجاست که ما هر کاری بخواهیم می توانیم با لثه انجام دهیم. ولی البته این قطع رابطه مقطعی و موقت است و دیر یا زود رابطه لثه با مغز برقرار می شود و اینجاست که درد ها و زجرها شروع می شود!
من همین جا به شوخی به آقای دکتر گفتم: کار شما هم بی شباهت با کار شیطان نیست! خندید و پرسید: چطور؟ گفتم: شیطان سعی می کند رابطه انسان را با مغز
عالَم که خداست قطع کند و آن گاه هر کاری که دلش خواست با ما انجام دهد. در این صورت است که او می تواند از ما یک انسان بی رحم و سنگدل و یا پلید و ناموزون بسازد، بی آن که ذره ای احساس درد و ناراحتی در دل و وجدان داشته باشیم.
اما البته این ارتباط با خداوند برای همیشه قطع نخواهد بود بلکه لاجرم روزی به او باز می گردیم و آنجاست که دردها و رنج ها و عذاب ها شروع می شود.
 
منبع: مثل شاخه های گیلاس، محمدرضا رنجبر
دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث