کلیپ و استوری: دعای روز بيست‌وهشتم ماه رمضان

کلیپ و استوری: دعای روز بيست‌وهشتم ماه رمضان

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری
کلیپ تصویری: دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان
استوری: دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان

دعای روز بیست‌وهشتم ماه رمضان

أللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظّی فیهِ مِنَ النَّوافِلِ وَ أکْرِمْنی فیهِ بِإحْضارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فیهِ وَسیلَتی إلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسائِلِ یا مَنْ لایَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحّین؛
ای خدا! در این روز مرا از اعمال نافله و مستحبات بهرۀ وافر عطا فرما، به آماده‌ساختن مسائل در حقم کرم فرما و وسیلۀ مرا بین وسایل و اسباب به‌سوی حضرتت نزدیک ساز. ای خدایی که سماجت بندگان، تو را باز نخواهد داشت!

شرح دعای روز بیست‌وهشتم ماه مبارک رمضان

پیام‌های دعا
1-  درخواست بهره مندی از اعمال مستحب و نوافل
2- طلب اجابت خواسته ها
3-  درخواست بهترین و نزدیک‌ترین وسیله برای تقرّب
4-  پافشاری بر خواسته‌ها در دعا
پیام منتخب 
«وسيله» به‌معنای تقرّب جستن يا چيزی است كه باعث تقرّب می‌شود و يا نتيجه‌ای كه از تقرّب حاصل می‌گردد؛ بدين ترتيب، وسيله مفهوم بسيار وسيعی دارد كه هر كار شايسته‌ای را شامل می‌شود. 
قرآن نيز خطاب به مؤمنين می‌فرمايد: «يَا أیُّهَا الّذينَ امَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَ جَاهِدُوا فِی سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ 
مائده، آيه 35
ای كسانی كه ايمان آورده‌ايد! پرهيزكاری پيشه كنيد، وسيله‌ای برای تقرب به خدا انتخاب نماييد و در راه او جهاد كنيد. باشد كه رستگار شويد.» 
در این آیه از مؤمنان خواسته شده، برای رسیدن به رستگاری سه کار انجام دهند: تقوای الهی پیشه کنند، برای تقرّب به خدا وسیله‌ای انتخاب کنند و در راه او جهاد و تلاش نمایند.
از اميرالمؤمنين، علی(ع) روايت شده است: «همانا بهترين چيزی كه انسان‌ها می‌توانند با آن به خدای سبحان نزديک شوند، ايمان به خدا، ايمان به پيامبر(ص) و جهاد در راه خداست»
دشتی، محمد، ترجمۀ نهج البلاغه، خ 109

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث