مجموعه استوری ماه وصال

مجموعه استوری ماه وصال

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ 0 صوتی و تصویری

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

استاد اخلاق امام خمینی (ره):میرزا جواد آقا ملکی تبریزی(ره)


ایشان درباره تلاوت قرآن و دعا و ذکر در ماه رمضان در توضیه ای می فرمود: از کارهای مهم در این ماه تلاوت قرایت قرآن و دعا و ذکر است که باید از هر کدام مقدار معین انتخاب و در هر روز انجام شود. در این انتخاب اولویت با مواردی است که باعث افزایش نشاط انسان برای عبادت گردیده و در قلب او فکر و نوری به وجود می آورد.»

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

علامه طباطبایی مفسر قرآن و فیلسوف شرق


شبهای ماه رمضان تا صبح بیدار بود درس تفسیر داشت و سپس مقداری مطالعه می کرد و بقیه را به دعا و قرایت قرآن و نماز و اذکار مشغول بود. علامه مقید بود که دعای سحر را افراد خانواده بخواند و پیش از ماه رمضان از همسایه ها اجازه می گرفت که اگر برای سحر خواب ماندند آنها را بیدار کند ایشان در همان درس فرموده بودند که من در طول عمرم تا به حال یاد ندارم که شبهای ماه رمضان را خوابیده باشم.

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

آیت الله بهجت (ره):‌مرجع تقلیدو استاد اخلاق


ایشان تدبر در قرآن را در سحرها و بین الطلوعین داشت در ماه رمضان در میان روز هم تدبر در قرآن داشتند همچنین در شبهای قدر ادعیه وارده در آن شبها را مراعات می کرد و شبهای قدر را که بیدار می ماند قرآن بر سر می گرفت البته ایشان قرآن سرگرفتن را مخصوص شب قدر نمی دانست بعضی شبهایی را که می خواستند احیا بگیرند یک مقداری استراحت می کردند و سپس بلند می شدند و می فرمودند که حضرت زهرا علیه السلام حسینین (ع) را شب زودتر می خواباندند تا قبل از نمیه شب برای احیا بلند شوند.

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

آیت الله گلپایگانی (ره) مرجع تقلید و استاد اخلاق


در ماه مبارک ختم قرآن های متعددی برای پدر و مادر و اساتید خود امام زادگان واجب التعظیم و مومنین بد وارث و بی وارث داشتند و مکرر می فرمودند این بد وارث ها و بی وارت ها کسی را ندارند ما باید برای این ها ختم قران و خیران بدهیم. در ماه مبارک رمضان توجه جدی به مستمندان داشتند لذا یکی از برنامه های ایشان در این ماه این بود که افطاری قابل توجهی به نیازمندان می دادند و حتی شهریه طلاب را در این ماه دو برابر می کردند و به ایمه جماعات برخی شهرستان ها و استان ها نیز افطاری می دادند.

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

آیت الله جوادی آملی: فیلسوف و مفسر قرآن کریم


عده ای اول سالشان فرودین است که تلاش می کنند لباس نو در بر کنند مثل درخت ها که اول سالشان فروردین است و لباس های نو و تازه به تن می کنند اول سال یک کشاورز اول پاییز است که درامد مزرعه را حساب می کند تاجری که کارگاه تولیدی دارد اول سال را در فرصت دیگری تعیین می کند ولی آنها که اهل سیر و سلوک اند اول سالشان ماه مبارک رمضان است آنها به حساب رسی خود می پردازند که ماه رمضان گذشته چه درجه ای از معنویت داشته و امسال چه درجه ای دارند؟ماه مبارک رمضان برای سالکان کوی دوست ماه محاسبه است.

 بزرگان در ماه مبارک رمضان

آیت الله شهید مرتضی مطهری استاد فلسفه اسلامی


اساسا برنامه ماه مبارک رمضان برنامه انسان سازی است که انسان های معیوب در این ماه خود را تبدیل به انسان های سالم و انسان های سالم خود را تبدیل به انسان های کامل کنند. برنامه ماه مبارک رمضان برنامه تزکیه نفس است. برنامه اصلاح معایب و رفع نواقص است برنامه تسلط عقل و ایمان و اراده بر شهوات نفسانی است برنامه دعاست برنامه پرستش حق است برنامه پرواز به سوی خداست برنامه ترقی دادن روح است برنامه ارتقا دادن روح است

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث