مجموعه عکس نوشته قرآنی: وظایف مومن/ سرای آخرت

۲۴ مرداد ۱۴۰۳ 0 صوتی و تصویری


آیه ۳ سوره بقره

ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ این کتاب که هیچ تردیدی در آن [روا] نیست راهبر پرهیزگاران است.


آیه ۶۱ و ۶۲ سوره شعراء

فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَكُونَ. قَالَ كَلَّا إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِچون آن دو گروه بنی اسرائیل و فرعونیان همدیگر را دیدند، یاران موسی به او گفتند بی گمان ما گرفتار شدیم [موسی گفت: چنین نیست؛ زیرا پروردگارم با من است [و] به زودی مرا راهنمایی میکند


آیه ۴۱ سوره عنکبوت

مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَمثل حال آنان که خدا را فراموش کرده و غیر خدا را به دوستی و سرپرستی برگرفتند در سستی و بی بنیادی) حکایت خانه ای است که عنکبوت بنیاد کند و اگر بدانند سست ترین بنا خانه عنکبوت است


آیه ۶سوره احزاب

النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ۖ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ ۗ وَأُولُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَىٰ بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَنْ تَفْعَلُوا إِلَىٰ أَوْلِيَائِكُمْ مَعْرُوفًا ۚ كَانَ ذَٰلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًاپیامبر، نسبت به مؤمنان از خودشان اولی و سزاوارتر است و همسرانش حرمت ازدواج به منزله مادران آنانند، و بر طبق کتاب خدا دارندگان قرابت نسبی در میراث بردن از یکدیگر از مؤمنان و مهاجران که پیش از این برپایه ایمان و هجرت میراث می بردند سزاوارترند، مگر اینکه . بخواهید در وصیت کردن به پرداخت ارت درباره دوستانتان احسان کنید که این امری ثبت شده در کتاب خدا است.


آیه ۶۰ سوره یس

أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌخطاب آید ای آدم زادگان آیا به شما سفارش ننمودم که شیطان را نپرستید، زیرا روشن است که او دشمن بزرگ شماست؟


آیه ۳۰ سوره فصلت

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَدر حقیقت، کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداست؛ سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می آیند و میگویند: «هان، بیم مدارید و غمگین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید.


آیه ۲۰ سوره شوری

مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَمَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍکسی که کشت آخرت بخواهد برای وی در کشته اش می افزاییم و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می دهیم و الی در آخرت او را نصیبی نیست.


آیه ۱۹ سوره ق

وَجَاءَتْ سَكْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ ذَلِكَ مَا كُنْتَ مِنْهُ تَحِيدُو سرانجام سکرات و بیخودی در آستانه مرگ بحق فرامی رسد و به انسان گفته میشود این همان چیزی است که تو از آن می گریختی


آیه ۲۰ سوره حدید

اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهُو وَزِينَةً وَتَفَاخُرُ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرُ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ كَمَثَلِ غَيْبٌ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانُ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ بدانيد كه زندگى دنيا، در حقيقت، بازى و سرگرمى و آرايش و فخرفروشى شما به يكديگر و فزون‌جويى در اموال و فرزندان است. [مثَل آنها] چون مثَل بارانى است كه كشاورزان را رستنى آن [باران‌] به شگفتى اندازد، سپس [آن كشت‌] خشك شود و آن را زرد بينى، آنگاه خاشاك شود. و در آخرت [دنيا پرستان را] عذابى سخت است و [مؤمنان را] از جانب خدا آمرزش و خشنودى است، و زندگانى دنيا جز كالاى فريبنده نيست.


آیه ۱۸ سوره حشر

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَبنگرد که برای فردای خود از پیش از پیش چه فرستاده است و ست و باز از خدا بترسید. در حقیقت خدا به آنچه می کنید آگاه است.
گالری: 
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
مجموعه عکس نوشته قرآنی
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث