گزارشی از عملکرد موسسه در فضای مجازی

گزارشی از عملکرد موسسه در فضای مجازی

۰۵ آبان ۱۳۹۴ 0 موسسه
اهم فعالیت های موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (علیهم السلام) که در قالب تهیه و تولید محتوای غنی شیعه و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام در فضای مجازی، صورت گرفته است به قرار ذیل می باشد:
 
 
محتواهای ارائه شده در پرتال موسسه
1. تولید و تنظیم مقالاتی در زمینه اهل البیت علیهم السلام ، فرهنگ و اجتماع،تاریخ اسلام،و مقالاتی متناسب با موضوع روز  که تا کنون 4006 محتوا در این زمینه ارائه گردیده است.
2. گردآوری و تنظیم محتواهای ادعیه و زیاراتی که در کتب معتبر شیعه موجود می باشد (مانند مفاتیح الجنان، صحیفه السجادیه، مصباح المتهجد، بلد الامین و ...) محتوای گرد آوری شده در حال حاضر2679 می باشد.
3.صوتی و تصویری: که در سه بخش به تهیه و تولید محتوا می پردازد: صوتی: (سخنرانی، مرثیه و مداحی، کتب صوتی)؛ فیلم و عکس: (اماکن متبرکه، بزرگان و شخصیت ها،تورهای مجازی سه بعدی، و فیلم های آموزشی)؛ و نرم افزار در زمینه  اهل البیت علیهم السلام، معارف شیعه ( منبرک های دلنشین، آموزش تصویری نماز به کودکان، سخنان ناب درباره نماز)، نرم افزارهای علوم اسلامی (کتابخانه احکام و مناسک حج، نرم افزار فیش تبلیغ، نرم افزار دو فرشته آسمانی و کتابخانه اعتقادات) و در قسمتی نیز به معرفی نرم افزارهای اسلامی پرداخته شده است. در این زمینه تا کنون 1266 محتوا به علاقه مندان ارائه گردیده است.

4. تولید پاورپوینت های اسلامی : در دو قالب ارائه شده است پاورپوینت های ادعیه و زیارات (که از خصوصیات متمایز آن می توان به  قابلیت اجرا در مراسم و هیات های مذهبی، صوتی بودن پاورپوینت ها با صدای مداحان مشهور مانند سماوانی، فرهمند، و... اشاره کرد) پاورپوینت های محتوایی که بر اساس مقالات و یا سخن ائمه و بزرگان .(تعداد پاورپوینت های موجود 270 میباشد)
5.حدیث: از جمله کارهای انجام شده استفاده از منابعی مانند کتاب کافی، من لایحضره الفقیه و...،  نمایه سازی احادیث و موضوع بندی آنها و امکان مقایسه ترجمه احادیث با یکدیگر را می توان اشاره نمود.
6.معرفی و دانلود کتاب که به معرفی کتابهایی در زمینه شیعه و دسترسی کاربران به متن آن و همچنین دسترسی مخاطبین به کتب صوتی اشاره کرد.
7.مجموعه سازی: تا کنون حدود 29 مجموعه با این عناوین طراحی و ارائه شده است: گنجینه داستانهای ائمه ، گنجینه اشعار اهل البیت علیهم السلام، گنجینه احادیث اهل البیت علیهم السلام، و...
لازم به ذکر است در زمینه ویژه نامه های مناسبتی محتواهایی به فراخور ایام شهادت و ولادت تهیه و تنظیم شده است که در مورد عاشورا و تاسوعای حسینی،  یخشی یه عنوان واقعه کربلا با این زیر عناوین ارائه شد: مقاتل شهدای کربلا (با تاکید بر چهار کتاب،لهوف این طاووس، نفس المهموم شیخ عباس قمی، ارشاد شیخ مفید، مقتل جواد محدثی)، زندگینامه شهدای کربلا؛ و مجموعه اشعار عاشورایی، عبرت های عاشورایی و مجموعه پاورپوینتهای عاشورایی
 
محتواهای ارائه شده در دانشنامه

محتواهای جدید ارائه شده شامل نمونه معرفی امامزاده ها ،اماکن کربلا، تفاسیر قرآن ، کشورهای اسلامی ،و تاریخ صدر اسلام (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) می باشد.

 

 

آمار بازدیدکنندگان پرتال اهل البیت علیهم السلام تا کنون 150هزار نفر در ماه می باشد، که نشانگر علاقه بازدیدکنندگان به معارف ناب شیعی می باشد.

امید است با عنایات خاصه حضرت بقیه الله الاعظم ولی عصر ارواحنا فداه بتوانیم محتوایی فرا غنی شده در اختیار کاربران و علاقمندان حوزه معارف دینی و اسلامی قرار دهیم.

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث