قطعه صوتی فاطمی: عذرخواهی خلیفه اول

قطعه صوتی فاطمی: عذرخواهی خلیفه اول

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری
قطعه ای از سخنرانی آیت الله طبسی درهمایش تخصصی فاطمیه* با موضوع مقتل شناسی

زمان: 283 ثانیه

متن صوت:

ای بخاری چی بهت بگم تو که حدیث غدیر  را نمیاری« مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، » حديث عمروعاص مي­آورد. که پیامبر به عمر و عاص گفته کس دیگه هم نبوده فقط به عمرو عاص گفته ، گفته که «لیس ابی طالب لی بأولیاء» اصلاً اینها از این خاندان کلاً دوست من نیستند «انما ولی الله و رسوله و صالح المومنین» بخاری تو که حدیث غدیر را نمیاری این حدیث را میاری کی نقل می کنه؟ کی نقل می کنه؟ اینها را  جلد 4 صفحه 34 شرح نهح البلاغه ابن ابي الحديد  نگاه کنید.  گروهی بودند کمیته جعل حدیث این یکی از اون احادیثِ،  بله عايشه میگه پیامبر به من گفت: پيامبر از اين در دو نفر وارد مي شوند كه مسلمان از دنيا نمي­روند و كافر مي­ميرند. در باز شد علی آمد و عباس. این را نقل میکنه بله نمی دونم ازاین سری تعبیرها. اما غدیر را  نمیارید خوب این قصه فاطمه زهرا که علی خواست ازدواج کنه کی  نقل میکنه و اصلا محتواش بینید؟ چطور لایجتمع .چطور ابنة ولی الله با ابنة عدو الله مگه عثمان نمی گید دو تا دخترهای پیامبر را گرفته خوب دو تا هم  از کفار داشت.دخترهای کافر بودند در خانه اش  ،شما که می گید پیمبر اکرم چندتا دختر داشته؟ به علی یک نور داده به عثمان دو تا نور،  و لذا می گه «ذی النورین» خوب چطور شد اونجا «ذی نورین» دو تا دخترهای د و تا کافر را هم گرفتند تو خونه هم هستند بعد این لا یجتمع نیست اما اینجا لایجتمع است(.خوب آخه اینها  کی نقل میکنه ؟کسیکه می گه زمان امام زین العابدین،زمان پیمبر اکرم(لم أبلغ الحُلُم ) به سن بلوغ هم نرسیده بود .تازه کجا بود ؟ مکه بود، تو مدینه گفته شده خوب بناست بر تحقیر بعد میاد میگه «وکانت اصغر من زینب زوجه ابی العاص ،ابن ربیع   و من رقیه  زوجه عثمان، ان قطع نسب نبی الاّ من  فاطمه »خوب بعد میگه حدیث صحیح «جلل فاطمه و زوجها و ابنیهما بالکساء» اینها را زیر یک پارچه قرار داد «اللهم هولاء اهل بیتی،أذهِب عنهم الرجس و طهّرهم تطهیرا»    باز میاد میگه پیامبر نگاهی  انداخت به علی و فاطمه و حسن و  حسین و گفت «أنا حرب لمن حاربکم و سلم لمن سالمکم» باز حدیث میاره پیامبر اکرم به اینها نگاه کرد و فرمود «لایبغضنا اهل البیت احد الا أدخله الله النار » اینها را خوب   دقت کنید  میگه که عایشه از پيامبر پرسيدند: «اَیُن کان احب رسول الله»«فاطمه » من قِبَل النساء،من الرجال؟«زوجها»

ذهبی میاد میگه بعدش میگه حالش خیلی   خوب نیست، یعنی چی از همه زنها پیامبر فاطمه را  بیشتر دوست داشته باشند  و از مردها علی. بعد میاد راجع به عایشه، راجع به عايشه، از پيامبر پرسيدند: محبوبترين زن كيست؟ گفته عايشه. از مردها؟ شوهرش. میگه این حدیث صحیح است علیرغم أنف رافضی دماغتون را به خاک می مالم حدیث درست است این درسته اما به زور،اما اونجا گفت  چی؟ (بله)لیس ،خیلی درست نیست حدیث.

تا میاد جریان  بفرمایید میگه که «مکثت فاطمه بعد نبی سته أشهر و هی تذوب»یعنی چی؟ در حال چی بود؟ذوب می شد   « مکثت سته أشهرو هی تذوب» درد فراق پدر  همینی که می گه و «هی تذوب» ببین چی می گه؟ «لما تُوفی ابوها تعلقت آمالها  بمیراثه» امیدش  چی بود؟ ارث بابابود!ای خدا من چی بگم به اینها ،میگن دروغگو حافظه نداره  و اینجا می گه و «هی » چی «تذوب»؟کسی که و «هی تذوب»  فراق پدر در حال  آب شدنه این تو فکره  ارثه؟ میگه امیدش به ارث بابا بود ، لذا آمد پیش ابوبکر  ابوبکر صدیق ،اضافه می کنه  و از ابوبکر خواست. ابوبکر گفت نخیر پیامبر به ابوبکر گفته« لا نورث» پیامبر به ابوبکر گفت «لا نورث »به خود فاطمه نگفته «لا نورث»«وجهت علیه» فاطمه اول قهر کرد  «ثم تعللت» وبعدش هم فراموش كرد،مشغول کار دیگه شد، یادش رفت،تمام شد . یادش رفت

بعد میاد میگه که "استاذن ابوبکرعلی" اجازه خواست  هی قیچی قیچی می کنند تا مشخص  نشود چی به چی . مي­گويند ابوبكر اومد  از علي اجازه خواست .«لما مرضت فاطمه أتی ابوبکر  فاستأذن » ابوبکر آمد اذن  خواست برای عیادت « فقال علی یا فاطمه هذا ابوبکر  یستاذن علیک  »برای عیادت ابوبکر اومده اجازه خواست  میگه« قالت فاطمه  اتحب ان آذن له؟ »میگه آقا دوست داری من اجازه  اش بدهم اجازه می دهم آقا فرمود باشه بله من دوست دارم اینجا باید صورت مساله را پاک می کنه،چی می گه؟ قلتُ« عملت السُنه»   خوب کرد فاطمه زهر ا اجازه گرفت از شوهرش  چرا؟ «فلم تاذن فی بیت زوجه الا بامره»چون یک زن  بدون اجازه شوهرش نامحرم اجزاه بدهد بیاد؟حالا چرا می خواد بیاد؟ برای چی ؟اینها را  بله صورت مساله را پاک می کند بعدش میگه «قال و اذنت له» اجازش داد   " فدخل علیها یترّضاها " هی التماس می کرد  که منو ببخش خلاصه «ثم تَرضّاها حتی رضیت» فاطمه دیگه راضی شد، تمام شد. خوب کسی نیست بپرسه چی بوده؟که عذرخواهی ؟ بی خود که آدم عذرخواهی نمی کنه؟ مگر خودت نگفتی اینجا  که ابوبکر از پیامبر حدیث نقل کرد«لانورث ما ترکناه صدقة»  خوب ابوبکر به دین عمل کرد و به سنت عمل کرد و خوب دیگه بالاخره دیگه  عذرخواهی برای چی؟چرا عذرخواهي؟«حتی رضیت» میخواد اینجوری بگه که اون عبارت پاک بشه ابن قتیبه دارد، وقتی که وارد شدند فاطمه زهرا به فضه فرمود یا فضه  «حولی وجهی نحو الحائط » من خودم نمی تونم!فاطمه زهرا در حالتی بود که حتی(چی میگن) صورت را می خواست به دیوار قرار بده نمی تونست کمک می خواست«حولی وجهی نحو الحائط» می خواهم اینها  نگاهشون هم نکنم.  آمدند سلام کردند اعتناشون نکرد ،. گریه کردند جوابمون را بدهید فرمود من از شما سوالي میکنم؟  اگر درست جوابم را دادید خواسته باشم جوابتون را می دهم  و الا نه.

تو را به خدا از پدرم شنيديد كه فرمود:« فاطمة بضعة منّی یرضی الله لرضاها و یغضب لغضبها »  رضايت خدا، در رضايت من است؟  این را شنیدید؟گفتند والله . شنيديم. فرمود  خدا شاهد باش كه اين­ها من را اذيت كردند اینها  من را به «غضب» آوردند و من را راضي نكردند. و تو فلانی بهت بگم  «لأدعونَّ عليك بعد كل صلاة »تو هر نمازی،بعد از هر نمازي  دست به دعا بر می دارم و نفرینت می کنم«لأدعونَّ عليك فی كل صلاة »

چندماه فاطمه موند؟خودتون میگی 6ماه!.فاطمه 6 ماه به آن­ها نفرين مي­كرد.


*. این همایش سه روزه، با همکاری مشترک موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ادا ره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه، از21  الی 23 اسفندماه، در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزارشد

در این همایش سخنرانان به بررسی منابع در زمینه  مقتل شناسی،  شناخت فضایل حضرت زهرا (سلام الله علیها) شناخت جریان های سیاسی در زمان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ،و جلسات  پرسش و پاسخ به شبهات پرداختند.
سخنرانی استاد نجم الدین مروجی طبسی در روز پنجشنبه  22 اسفندماه 1392 در مکان فوق الذکر برگزار گردید

 

دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث