اعجاز علمی قرآن در زمینه جنین شناسی  از زبان دکترکیت مور (کلیپ)

اعجاز علمی قرآن در زمینه جنین شناسی از زبان دکترکیت مور (کلیپ)

۰۸ دی ۱۳۹۳ 0 صوتی و تصویری
دكتر كيت مور كه در سال 1984 بزرگترين جايزه كشور كانادا در رابطه با دانش كالبدشكافي را به خود اختصاص داده و در دانش جنين‌ شناسي در جهان سرآمد بود...
 
به كشور عربستان سعودي دعوت شد تا در مورد آياتي كه چهارده قرن پيش در مورد دنياي جنين در قرآن آمده و يا احاديثي كه در اين‌باره از پيامبر اسلام روايت شده است، نظرات خود را ارائه دهد. دكتر در ابتدا تمايلي به اين سفر نداشت و مطمئن بود كه كتابي متعلق به چهارده قرن پيش نبايد چيز جالبي در مورد جهان جنين ارائه داده باشد به ويژه كه اين دانش فقط در نيم قرن اخير پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشته است. اما به علت نقطه ضعف گرفتن از كتاب آسماني مسلمانان و نيز گشت و گذاري در كشورهاي عربي، به اين دعوت جواب مثبت داد. او پس از بررسي آيات قرآن در مورد جهان جنين چنان حيران و شگفت‌زده شد كه گفت امكان ندارد كه اين كتاب توسط فردي و يا افرادي در چهارده قرن پيش نوشته شده باشد بلكه اين كلام خداوند است كه آگاه به همه امور است. او نه تنها نتوانست از كتاب آسماني مسلمانان نقطه ضعفي بگيرد بلكه با توجه به يافته‌هاي خود از قرآن در چاپهاي بعدي تعدادي از كتابهاي مشهور خود اصلاحات و تجديدنظرهايي انجام داد.
يكي از كتابهاي مشهور او ((انسان در حال رشد)) نام دارد كه در بسياري از دانشگاههاي دنيا تدريس مي‌شود و به بيش از 25 زبان مختلف دنيا ترجمه شده است. از آن پس او در بيشتر كنفرانسهايي كه در مورد اعجاز علمي قرآن برگزار مي‌شد، شركت مي‌كرد از جمله در كنفرانسي در مسكو به همين منظور شركت نمود. در خلال اين كنفرانس كه جلسات آن در يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني مسكو پخش شد و علماي اسلامي و غير اسلامي در آن به بحث پرداختند، 37 دانشمند مشهور روسي به دين اسلام گرويدند.
 
در آن كنفرانس از دكتر كيت مور پرسيده شد: آيا شما مسلمان شده‌ايد.
 
جواب داد: نه ولي گواهي مي‌دهم كه قرآن كتاب خداوند و محمد پيامبر خداست. به او گفته شد: با اين تفاصيل شما مسلمان هستيد. دكتر گفت: من اكنون نيز كه مسلمان شدن خود را اعلان ننموده‌ام، زير فشارهاي شديد اجتماعي قرار دارم اما تعجب نكنيد از اينكه روزي بشنويد كه كيت مور مسلمان شده است. يك سال بعد او اعلان نمود كه مسلمان شده است.
 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث