مجموعه پوستر با موضوع واقعه غدیر (1)

مجموعه پوستر با موضوع واقعه غدیر (1)

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
پیام عید سعید غدیر

آخرین دعوت


خبر ین مردم مدینه دهان به دهان می پیچید و حتی به سفارش پیامبر (ص) به شهرهای دیگر هم رسانده می شود . بیست وس ه سال از آغاز رسالت پیامبر (ص) می گذرد و او تا به امروز چنین چیزی از مردم نخواسته فرموده هرکس از مردم که می تواند او را در این سفر همراهی کند نام این سفر را گذاشته «حج خداحافظی»(عوالم العلوم،ج3،ص167،غدیر،ج1،ص9و10)




عید سعدیر غدیر خم

سوار بر بال ملائک


علی (علیه السلام) در سفر است و ان قدر مشتاق دیدن دیدار حبیبش رسول خدا(ص) است که جلوتر از لشکریان به سوی مکه می تازد گویی سوار بر بال ملائکه است وقتی که گزارش سفر یمن را به پیامبر (ص) می دهد چشمان حضرت از شادمانی می درخشد . علی (علیه السلام) همان است که باید باشد همان که بهانه تمام این سفر است پیامبر (ص) دستور می دهد هر چه سریعتر لشکریان و حجاج یمنی را به مکه بیاورد (بحارالانوار، ج21، ص360، ح201، عوالم العلوم،ج3، ص297)




عید سعید غدیر خم

دستور از خداست


وقتی روز دوازدهم ذی الحجه اعمال حج تمام می شود دستور خدا بر پیامبر (ص) نازل می شود:«نبوت تو به پایان رسیده... اسم اعظم و آثار علم و میراث انبیاء را به علی بن ابی طالب بسپار... من زمین را بدون عالمی که اطاعت من و ولایتم با او شناخته شود و حجت بعد از پیامبرم باشد رها نخواهم کرد .» (بحارالانوار، ج28، ص96، ص302، ح40، ص216)




عید سعید غدیر خم

غدیر منتظر است


همه فکر می کنند پیامبر (ص) در این آخرین حج قدری بیشتر در مکه بماند، اما انگار کار مهمتری در غدیر انتظار محمد (ص) را می کشد به بلال می فرمایند که اعلام کن : فردا چهاردهم ذی الحجه همه باید حرکت کنند تا در وقت معین در «غدیرخم» حاضر بشاند و کسی جز معلولان نباید باقی بماند! باد هم چون بلبلی خوش نغمه مثل همیشه آواز سر می دهد گویی که اذان می گوید برای اقامه نماز ولایت در غدیر( بحارالانوار، ج27، ص111 و 120. عوالم العلوم ، ج3، ص15، کتاب سلیم ص730)




عید سعید غدیر خم

حق خدا و رسول


بیش از آنکه کاروان به سمت غدیر حرکت کند پیامبر (ص) به بزرگان اصحاب امر می کند که جمع شوند و با احترام به بیش علی (ع) بروند و به او با عنوان «امیرالمومنین » سلام بگویند عده ای می پرسند این حقی از طرف خدا و رسول است؟!» پیامبر (ص) خشمگین می فرماید: : خداوند این دستور را به من داده است(بحارالانوار، ج37، ص111و 120. عوالم چ3، ص15، کتاب سلیم ص730)




عید سعید غدیر خم

پیروزی جدید


مکه به یکباره ساکت و خالی شده همه فتح و پیروزی را در غدیر می جویند گویی آیه فتح و نصر دوباره نازل شده است انگار در و دیوار شهر هم مشتاق رفتن هستند مردم صد و بیست و هزار نفری می شوند حتی پنج هزار نفر از اهل مکه و دوازده هزار نفر از اهل یمن هم در جهت مخالف مسیر شهرهایشان برای رفتن به غدیر همراه پیامبر رفته اند صدو بیست هزار سئوال به دنبال جواب خود در غدیر هستند( بحارالانوار، ج21، ص287، ج37، ح98، ص298، عوال العلوم ،ج3، ص50)




عید سعید غدیر خم

زمینه سازی


منبر را زیر سایه درختان و از جهز شتر ساخته اند رسول خدا (ص) دست علی (ع) را می گیرد و با هم به این بالای منبر می روند. مردم منتظرند تا ببینند این چه پیامی است که به خاطرش زیر آ،تاب داغ صحرا منتظر ایستاده اند.. پیامبر (ص) می گوید که مامور به گفتن چیزی است که اگر نگوید بیست وسه سال رسالت و تبلیغش می شود: هیچ! بدون ولایت و بدون علی (ع) همه چیز هیچ است همه چیز!(بحارالانوار،ج37،ص113، ج21،ص380)




عید سعید غدیر خم

بیست و سه سال و هیچ!


منبر را زیر سایه درختان و از جهاز شتر ساخته اند رسول خدا (ص) دست علی (ع) را می گیرد و با هم به این بالای منبر می روند. مردم منتظرند تا ببینند این چه پیامی است که به خاطرش زیر آفتاب داغ صحرا منتظر ایستاده اند. پیامبر (ص) می گوید که مامور به گفتن چیزی است که اگر نگوید بیست وسه سال رسالت و تبلیغش می شود: هیچ! بدون ولایت و بدون علی (ع) همه چیز هیچ است همه چیز!
 




 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث