مجموعه  سبک زندگی اهل بیت (ع)(3) ( +پوستر)

مجموعه سبک زندگی اهل بیت (ع)(3) ( +پوستر)

۲۲ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
حدیث امام رضا (ع) درباره عبادت

لباس نامرئیخوشا به حال کسی که به عبادت و نیایشش را فقط برای خدا انجام می دهد (اصول کافی، ج2، ص16)


خیلی از انسانها دوست دارند لباس نامرئی داشته باشند تا هرجا که می خواهند بروند و با خیال راحت هر کاری که دوست دارند را انجام بدهند لباسی که انسان را نشان دهد برای آن آدم ها فقط عذاب است و به درد نمی خورد ! انسان مومن هم همینگونه است. در عبادت هایش دوست دارد لباس نامرئی به تن کند تا با خیال راحت با معشوقش با خدایش حرف بزند بدون هیچ مزاحمی اخلاص لباسی است که نامرئی می کند آن را بپوشید


<

حدیث امام رضا (ع )درباره شیعه

علامت سئوالشییعان ما کسانی هستند که در برابر امر و نهی ما تسلیم باشند و هر که چنین نباشد از ما نیست (وسایل الشیعه، ج27، ص117)


سئوالهای ریز و درشتی در ذهنش پدید آمده است به دنبال پساخهایش رفته است و با نطالعه با سئوال از کسانی که عالم هستند و گفت و گو .... به دنبال پساخهایش هست. همزمان با گشتن به دنبال پساخها به فرمانهای مولایش عمل می کند. می داند که شیعه واقعی باید تسلیم دستورهای مولایش باشد



حدیث امام رضا (ع) درباره نشاط

زمین های کشاورزیامام رضا (ع): برای دلها نشاطی است و ضعفی پس زمانی که با نشاط هستند به آنها چنگ بزنید ( و در عبادات به کارشان بگیرید ) (بحارالانوار، ج75، ص35)


یک ورزشکار برای اینکه آماده مسابقات شود اردوی تدارکاتی می رود و سعی می کند بهترین زمانها و مکان ها را برای تمرین و آماده سازی اش در نظر بگیرد روح ما هم مثل جسم نیاز دارد به پرورش و آموزش برای معنویت و روحمان نیز باید از بهترین مواقع استفاده کنیم.



حدیث درباره کار و تلاش

جبهه نبرد امام رضا (ع): کسی که (با کار و تلاش) در جستجوی نیازهای زندگی برای تامین خانواده است پاداشی بزرگتر از مجاهدان راه خدا دارد (وسایل الشیعه، ج17، ص67)


عرق می ریزد و کار می کند در این گرمای سوزان برای دراوردن لقمه نان حلال مشغول کار است در زمستان نیز در سرما به دنبال کار است و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند. خدا هم بهترین مزد را به او می دهد مزد جهادش را



حدیث درباره  تفکر در مرگ

تلقین میت:امام رضا (ع): به درستی که از بهترین و برترین عبادت ها یاد کردن از مرگ و به فکر مرگ بودن است
(بحارالانوار،ج75،ص317)


مفاتیح یک قسمتی دارد به نام تلقین میت مخصوص زمانی است که می خواهند مرده را دفن کنند یکبار آن قسمت را باز کنیم و نام خودمان را به جای فرد مرده بگذاریم حس کردن اینکه مرگ نزدیک است راهی است برای نزدیک تر شدن به خدا عبادت است مثل نماز، روز، حج،



حدیث درباره تفکر

خط ویژهپیامبر (ص) هرگاه خواستی کاری را انجام دهی درباره نتیجه آن فکر کن اگر مایه رشد و هدایت بود انجامش بده و اگر مایه گمراهی نه (اصول کافی، ج 8 ،ص150)


در بازار همه او را می شناسند اهل حفظ کردن سرمایه است و کسب و کار و سود فراوان خودش می گوید رمز این موفقیتش این است :«هر پیشنهادی که می شود اولش فکر می کنم اگه سود داشت انجامش می دهم و اگه احساس کردم ضرر داره ولش می کنم !» حالا به این فکر کن که تو در بازار دنیا سرمایه ات را چگونه خرج می کنی؟



1 2 3 4

منبع:مجموعه نمايشگاهي « زندگي به رسم ماه» کاری از اوقاف و امور خيريه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث