مجموعه  سبک زندگی اهل بیت (ع) (4) ( +پوستر)

مجموعه سبک زندگی اهل بیت (ع) (4) ( +پوستر)

۲۲ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
حدیث درباره شفاعت

شناخت حقامام رضا علیه السلام: هیچ یک از دوستانم مرا با شناخت حقم زیارت نمی کندمگر اینکه در روز قیامت شفاعتم از او پذیرفته می شود (وسایل الشیعه، ج13،ص552)


وارد حرم می شود در حالی که می داند کجا آمده است و امامش را می شناسد به دعا می پردازد و زیارت نامه می خواند در حالی که حق امامش را یم داند. خوش به حالش امامش وعده شفاعت به چنین کسی داده است. چیست؟ کدام بهتر است؟!



سپاسگزاری

تقویمامام رضا علیه السلام می فرمایند: خداوند به سپاسگزاری از خود و پدر و مادر فرمان داده است پس هرکه از پدر و مادرش سپاسگذاری نکند خداوند را سپاس نگفته است(الخصال، ص156)


تقویم را ورق می زنی بعضی روزها خاص شده اند برای مناسبتی خاص روزی برای دانشجو روزی برای معلم روزی برای نظامی ها و یک روز هم برای پدران و یک روز هم برای مادران اما تنها یک روز روز آنها نیست. همه روزها روز آنهاست جوری که سپاس نگفتنشان سپاس نگفتن از خداوند است.



حدیث درباره خنده

همیشه خندهامام رضا علیه السلام : شوخی هیبت را از بین می برد (بحارالانوار، ج78، ص113)


کارش همیشه خنده است حالا می خواهد جرز دیوار باشد یا سوراخ کوچکی بر زانوی یکی از بچه ها از همه چیز شوخی در می آورد گاهی آنقدر این شوخی را ادامه می دهد که خنده همه تبدیل می شود به عصبانیت و ناراحتی بیخود نیست که همه در موردش می گویند «یک تخته اش گم است!



حدیث درباره دانش

می ارزدپیامبر (ص): هرکس در پی آموختن دانش باشد بهشت در پی اوست میزان الحکمه، ح13784)


بعضی کارها به سختی شان می ارزد بعنی هرچقدر هم که آن کار خوب باشد سختی اش به قدر یاست که انسان ترجیح می دهد انجامش ندهد اما بعضی کارها هستند که پاداششان به حدی است که انسان هرچه دارد بدهد برایشان باز هم ارزش دارد در پس علم و دانش بودن یکی از آن کارهاست.



1 2 3 4

منبع:مجموعه نمايشگاهي « زندگي به رسم ماه» کاری از اوقاف و امور خيريه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث