پیامبر (ص): اهمیت و آثار صلوات بر پیامبر (ص) (+پوستر)

پیامبر (ص): اهمیت و آثار صلوات بر پیامبر (ص) (+پوستر)

۳۰ آبان ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
پیامبر (ص) فرمود:اگر می خواهید از مرض نفاق و بخل و تکبر نجات پیدا کنید زیاد با صدای بلند صلوات بفرستید
اصول کافی،ج 2،ص 494،ح 3

در قران کریم آمده است خداوند و فرشتگان بر پیامبر (ص) درود می فرستند ای کسانی که ایمان آورده اید بر او درود بفرستید و سلام بگویید و کاملا تسلیم فرمان او باشید (احزاب، آیه 56)
حضرت محمد(ص) فرمود: صلوات فرستادن بر من سبب استجابت دعایتان و رضایت پروردگارتان و پاکی اعمالتان است. (البحار، ج52،ص62،ح94)و فرمود: بخیل ترین مردم کسی است که نام من نزد او برده شود و بر من صلوات نفرستد(کنزالعمال، 2153)

 




 

خسارتهای ترک صلوات:
1-ترک دستور خداست. بی تفاوتی و جفا به پیامبر (ص) و اهل بیت است 3-سبب تحیر و سرگردانی روز قیامت4-مانعی برای استجابت دعا5-موجب ذلت و درماندگی می شود 6-مجلس و محمل بدون صلوات موجب حسرت در روز قیامت است.

 




 


 مرحوم آیت الله آخوند ملاعلی همدانی فرمود: روزی پیرمدی جهت حساب خمس پیش من آمد متوجه شدم از آن پیرمدی بوی عطر عجیبی به مشامم می رسد از او پرسیدم : شما از چه عطری استفاده می کنی؟ گفت: این بوی خوش حکایتی دارد تاکنون برای کسی تعریف نکرده ام اما برای شما تعریف می کنم شبی در خواب پیامبر (ص) را زیارت کردم. در حالیکه ان حضرت نشسته بودند و تعدادی اطراف ایشان حضور داشتند من هم در ان مجلس بودم پیامبر اکرم (ص) فرمود: کدام یک از شما بر من زیاد صلوات می فرستد؟کسی جواب نداد آنگاه پیامبر (ص) بلند شد و به من فرمود: تو بر من زیاد صلوات می فرستی پس لبان مرا بوسید از آن وقت این بوی معطر از من استشمام می شود و مردم خیال می کنند من عطر می زنم (فضایل و آثار صلوات،ص116)




منبع: مجموعه نگین خلقت، کاری از اداره اوقاف و امور خیریه

مجموعه نگین خلقت

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث