پوستر فاطمیه : کاش این مردم می فهمیدند؟

پوستر فاطمیه : کاش این مردم می فهمیدند؟

۲۷ آذر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

کاش این مردم می فهمیدند

در روایتی خواندم که درخشندگی فاطمه زهرا علیها السلام باعث می شود تا چشمان کروبیان ملاء اعلی خیره شود:«زهر نورها للملائکه السماء»: برای آنها می درخشد ما از آن درخشندگی چه استفاده ای بکنیم؟


کاش این مردم می فهمیدند که مهر تو یعنی چه، قهر تو یعنی چه؟ لطف تو یعنی چه؟ خشم تو یعنی چه؟ رسول الله بسیار تلاش کرد که این معنا را به مردم بفهماند اما نشد در ملا عام فریاد برآورد که: ای فاطمه !مهر تو یعنی جواز بهشت و قهر تو یعنی قعر جهنم! ای اطمه مهر تو یعنی مهر خدا و قهر تو یعنی قهر خدا ای فاطمه رضا تو رضای خداست و خشم تو خشم خداست همه این ماجراها مگر چند روز پس از وفات پیامبر انفاق افتاد؟چه کسی خشم آَشکار تو را نفهمید؟ چه کسی نارضایتی تو را از اوضاع و زمانه درک نکرد؟








 

اگر کسی به من بگوید که من گونه نیلگون مادرت را، جای آن سیلی را برگونه مادرت ندیدم می گویم بازویش را چطور، جای تاریانه ها را هم ندیدی؟ اگر بگوید ندیدم می گویم: دود و آتش را چطور سوزاندن در خانه رسول الله را هم ندیدی؟ اگر بگوید دودش به چشم نیامد و یا نرفت می گویم: گریه های آشکار و شب و رو زو مادرم ر ا چطور؟ آن را هم ندیدی؟ نشیندی ؟ گریه ای که پس از آن مردم آمدند و گفتند: به فاطمه بگویید یا روز گریه کند یا شب آسایش مختل شده است. اگر بگوید ندیدم نشنیدم می گویم: خطبه مسجد را چطور؟ آنراهم نشنیدی؟ مگر هیچ مردی در مدینه بنود که به مسجد نیامده باشد؟








 

منبع: مجموعه بانوی بی نشان، کاری از اداره اوقاف و امور خیریه 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث