کتاب گویا (صوتی)، مجموعه از سرزمین نور: قسمت دوازدهم ازغزوه بنی نضیر تا بنی قریظه

کتاب گویا (صوتی)، مجموعه از سرزمین نور: قسمت دوازدهم ازغزوه بنی نضیر تا بنی قریظه

۰۷ شهریور ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری

کتاب گویا (صوتی)

مشخصات کتاب چاپی

عنوان: مجموعه از سرزمین نور

نویسنده: رضا رهگذر(محمدرضا سرشار)

ناشر:کتاب حاضر در سالهای مختلف توسط ناشران متفاوت منتشر شده است. 

 

مشخصات کتاب گویا

عنوان: محمد رسول الله غزوه بنی نضیر تا بنی قرظیه

کارگردان: جلال مقامی

قالب: نمایشی

ناشر: کتاب گویا ایران صدا

تعداد فایل صوتی: 14

توضیحات

مجموعه 15 جلدی «از سرزمین نور»  اثر رضا رهگذر(محمد رضا سرشار)است که در آن به سبک داستانی تاریخ زمان صدر اسلام را بیان می کند. مخاطب اصلی این مجموعه داستان نوجوانان هستند، در هر جلد از این مجموعه  به فرازی از زندگی رسول گرامی اسلام پرداخته شده است. جدا از نام کلی آن(از سرزمین نور)، هر جلد نیز عنوان ویِژه خود را دارد، و هر کدام دارای یک استقلال داخلی است. به این معنی که برای فهمیدن واستفاده بردن از مطالب هر جلد، حتماً لازم نیست خواننده کل مجموعه خوانده باشد  با این همه، اگر کسی همه جلدها را پیوسته بخواند، بی شک، بهره و لذتی کاملتر خواهد برد.این عناوین به ترتیب عبارت‌اند از: داستان زمزم (داستان زندگی نیای پیامبر)، آنچه خدای کعبه اراده کند(داستان زندگی پدر پیامبر)، و آن ستاره که دنباله دار می آید(داستان تولد پیامبر) ، یتیم نظر کرده(داستان خردسالی پیامبر)، آن قصه که در کتاب ها آمده بود(داستان دیدار عبدالمطلب با شاه یمن)، با من سخن بگو مادر(داستان زندگی مادر پیامبر)، ماجرای سپاه فیل(داستان حمله ابرهه به مکه)، آن پدر بزرگ دوست داشتنی(پایان کار عبدالمطلب)، سفر دراز شام(داستان نوجوانی پیامبر)، خورشیدی در خانه خدیجه(داستان جوانی پیامبر)، داستان سیل آن سال(داستان جوانی پیامبر)، شب رویش غنچه نور(داستان بعثت پیامبر)، ای جامه بر سر کشیده،برخیز(داستان بعثت پیامبر)، روزگار دراز رنج(از دعوت آشکار تا آغاز هجرت به حبشه)، روزنه ای به رهایی(داستان هجرت حبشه).
کتاب گویایی حاضر مجموعه روایت نمایشی است که در سال 1370 توسط رادیو تهیه شده است که در آن برگزیده از پانزده جلد قرار دارد عناوین آن با توجه مراحل زندگی پیامبر اسلام قرار دارد. ایران صدا این مجموعه صوتی را در 14 قسمت عرضه داشته است.

محمدرضا سرشار  درباره انگیزه نگارش این مجموعه گفته است:

فکر نوشتن از سرزمین نور از سال 1359 در ذهن من افتاد. اولین موجبش این بود که می‌‌دیدم هیچ کتاب داستانی ارزشمندی در مورد زندگی پیامبر(ص) برای نوجوانان ما منتشر نشده است. دوم اینکه می‌دانستم که اگر چنین کاری صورت بگیرد، در نگاه نوجوانان خواننده‌ این اثر به پیامبر و احساس آنان نسبت به دین‌‌شان، یک تحول اساسی مثبت به وجود خواهد آمد. ضمن آنکه زندگی پیامبر ما آنقدر پر حادثه و پرکشش است که جدا از جنبه‌ الهی و دینی آن، به خودی خود، می‌‌تواند موضوع یک داستان بسیار جذاب و پرهیجان باشد. به شرط آنکه این موضوع، در دست یک نویسنده، به معنی درست کلمه، قرار بگیرد. و البته، طمعِ بردن ثواب و اجرا آخرتی نیز، در این کار بی‌‌تاثیر نبود.

خلاصه کتاب گویا 

در اطراف مدینه گروهی از یهودیان زندگی می‌کردند که از گسترش اسلام ناراضی بودند. آنها به دنبال فرصتی بودند تا از قدرت و عظمت اسلام کم کنند. اگرچه بین این گروه‌ها و پیامبر همبستگی وجود داشت، این پیمان‌ها نتوانست یهود را با پیامبر همراه کند. و از طرفی باعث شد تا آنها در تنگی و سختی و جنگ یک دست و همراه شوند.

نکته

به علت قدیمی بودن و کیفیت نامناسب بعضی از قسمت های کتاب از شما مخاطبین محترم پوزش می خواهیم.

پخش قسمتهای مختلف کتاب گویا

پخش فصل اول

 

پخش فصل دوم

 

پخش فصل سوم

 

پخش فصل چهارم

 

پخش فصل پنجم

 

پخش فصل ششم

 

پخش فصل هفتم

 

پخش فصل هشتم

 

پخش فصل نهم

 

پخش فصل دهم

 

پخش فصل یازدهم

 

پخش فصل دوازدهم

 

پخش فصل سیزدهم

 

پخش کل کتاب

 

 

 

دانلود: 
فایل فصل اول (11.63 MB)
فایل فصل دوم (9.63 MB)
فایل فصل سوم (12.26 MB)
فایل فصل چهارم (10.38 MB)
فایل فصل پنجم (8.95 MB)
فایل فصل ششم (10.97 MB)
فایل فصل هفتم (10.8 MB)
فایل فصل هشتم (9.89 MB)
فایل فصل نهم (11.39 MB)
فایل فصل دهم (9.42 MB)
فایل فصل سیزدهم (11.33 MB)
فایل کل کتاب (135.9 MB)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث