کتاب گویا (صوتی)، علی علیه‌ السلام از زبان علی علیه‌ السلام: زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه‌ السلام از زبان خودش

کتاب گویا (صوتی)، علی علیه‌ السلام از زبان علی علیه‌ السلام: زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه‌ السلام از زبان خودش

۱۸ آبان ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری

کتاب گویا (صوتی)

مشخصات کتاب چاپی

عنوان:  علی علیه ‌السلام از زبان علی علیه ‌السلام...

نویسنده: محمد محمدیان

ناشر: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، دفتر نشر معارف

 

مشخصات کتاب گویا

عنوان: علی (ع) از زبان علی (ع)

راویی: علیرضا تابان

قالب: روایی

ناشر: کتاب گویا ایران صدا

تعداد فایل صوتی: 33

توضیحات

"علی (ع) از زبان علی (ع)" تالیف "محمد محمدیان" با موضوع زندگی و زمانه امیرالمومنین علیه السلام از زبان خود ایشان است."محمد محمدیان" این اثر را با روایتی اول شخص و یکدست به رشته ی تحریر در آورده تا  خواننده حس کند که این روایت توصیفی، از جانب خود امیرالمومنین علی (ع) صورت گرفته است. یک تفاوت اساسی این کتاب با دیگر کتب نگارش شده در این موضوع، این است که نویسنده آن را بر اساس واقعیات نوشته و بر خلاف بسیاری از آثار مشابه، که عنصر تخیل را با وقایع تاریخی تلفیق کرده اند،  شرحی حقیقی از یک حیات واقعی مملو از ایثار، رشادت، ایمان و جهاد را به تصویر کشیده است.
محتوای کتاب
"محمد محمدیان"مراحل مختلف زندگانی حضرت را با استفاده از منابع دست‌اول و مطمئن شیعه و اهل سنت به رشته تحریر در آورده و هر فصل از آن، بر اساس رویدادهای برجسته ی زندگی ایشان نامگذاری شده است. "علی (ع) از زبان علی (ع)" شامل ده فصل است که دوران مکه، مدینه، دوران خلفا و سپس دوره ی خلافت خود حضرت، جنگ جمل، جنگ صفین، دوران حکمیت، جنگ نهروان، دوره ی غارت ها و سپس شهادت حضرت را در بر می گیرد. "محمد محمدیان" تاکید داشته که برای نگارش "علی (ع) از زبان علی (ع)"، علاوه بر نهج البلاغه، دیگر آثار مهم شیعیان و اهل سنت را نیز مورد پژوهش قرار داده و تلاش کرده که در تدوین این اثر چیزی را از قلم نیاندازد.
ارزش و اعتبار اثر:
این کتاب دقیق‌ترین و خواندنی‌ترین زندگی‌نامه درباره‌ی امیرالمومنین علی (ع) است. نویسندگی این اثر که از منابع دست اول شیعه است، مدت ۱۰ سال زمان برده و با صلابت هرچه تمام‌تر و ایجازی مثال‌زدنی، وقایع مرتبط با عصر و زندگی حضرت علی (ع) را شرح و بررسی می‌کند.
نویسنده در این اثر سعی کرده است که رخ‌دادهای سیاسی و اجتماعی دوره ملتهب امیرالمومنین (ع) را به زبانی ساده و به شیوه روایی، از لحظه ولادت تا شهادت حضرت، شرح دهد.
حجت الاسلام محمدیان در لابه‌لای زندگی حضرت، برخی از مهم‌ترین شبهه‌های زندگی امیرالمومنین (ع)، نظیر انصراف دادن ایشان از جنگ، سکوت تلخ ایشان در مسئله سقیفه و خلافت رسول خدا (ص) یا دلایل پذیرش حکمیت در جنگ صفین را از زبان خود حضرت و به نقل از منابع معتبر بررسی کرده است.
سیر منظم تاریخی و انسجام درونی، خواننده را تا انتها با کتاب همراه می‌کند. متن روان و بیان متفاوت و سبک جدید نگارش زندگی حضرت علی(ع)، کشش داستانی و انسجام و پیوستگی محتوای آن، مخاطب را مجذوب خود می‌کند.
این اثر، باتوجه به اهمیت موضوع‌های مطرح‌شده و نگاه جامعه‌شناختی به وقایع تاریخی عصر حضرت، تاریخ انقضا ندارد و می تواند برای سال‌ها کتاب مرجعی روایی باشد.
تذکر:
کتاب گویای پیش رو (علی از زبان علی ) اگر چه از یکی از دقیق ترین و کاملترین آثار در نوع خود انتخاب شده است اما منطقا و از باب معرفت نمی تواند جامع و مانع باشد و این موضوع شامل هر اثر دیگری در این حوزه موضوعی نیز می شود چراکه پرداختن به زندگی ائمه (ع) یا نقلیست یا عقلی و به همین دلیل هیچ کتابی نقطه پایان و فصل الخطاب نیست بلکه سرآغاز مفیدی برای تحقیقات و تفکرات بیشتر برای متفکران، پژوهشگران و محبان است.
 

دانلود صوتی فصل ها

جلد اول
 
جلد دوم
 
جلد سوم
 
جلد چهارم
 
جلد پنجم
 
جلد ششم
 
جلد هفتم
                         

پخش کتاب گویا

پخش یکجا جلد اول

 

پخش یکجا جلد دوم

 

پخش یکجا جلد سوم

 

پخش یکجا جلد چهارم

 

پخش یکجا جلد پنجم

 

پخش یکجا جلد ششم

 

پخش یکجا جلد هفتم

 

 

دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث