دانلود کتاب صوتی شبهای پیشاور

دانلود کتاب صوتی شبهای پیشاور

۲۶ آبان ۱۳۹۳ 0 صوتی و تصویری

بی شک کتاب شبهای پیشاور یکی از کتب مناظراتی میان شیعه و اهل سنت است که می تواند هر جویای حقیقتی را سیراب کند و جالب تر اینکه این کتاب روشن می نماید که شبهات امروز وهابیت همان شبهات سابق آنهاست که سالها پیش توسط علمای بزرگ شیعه پاسخ داده شده است چیزی که هست این که تنها شکل و قالب عرضه و طرح این شبهات تغییر کرده است .

 

کتاب شبهای پیشاور حاصل چند جلسه از مناظرات و مباحث عالم بزرگ و گرانقدر شیعه مرحوم سلطان الواعظین شیرازی با جمعی از علما و پیروان اهل سنت است که تجلی اثبات حقانیت شیعه در آن به وضوح دیده می شود ، استفاده از منابع و ادله محکم ، مستدل و بیشمار در اثبات مطلب مورد بحث ، رعایت کامل ادب و موازین اخلاقی و پرهیز از هر گونه توهین و افترا به طرف مقابل ، صبر و حوصله بسیار در شنیدن سخن خصم ، عدم پرخاشگری و عصبانیت و . . . از شاخصه های مهم مرحوم سلطان الواعظین شیرازی در مناظراتش با مخالفین است .

سلطان الواعظین شیرازی که بود؟

یکی از علما و واعظان مشهور قرن حاضر شمسی، مرحوم سید محمد سلطان الواعظین شیرازی است. وی در مباحث کلامی و در اثبات امامت با استفاده از قرآن و اخبار و روایات چیره دست بود، همان‌طور که منبرداری و وعظ و خطابه او زبانزد همگان بود تا آن‌جا که به «سلطان الواعظین» مشهور شد.
 
وی در هفتم ذی القعده سال 1314 قمری در تهران متولد و سال‌ها بعد به عتبات مقدسه رفت و در آن‌جا به تعلّم و فراگیری دروس اسلامی پرداخت.[1]
سلطان الواعظین سفرهای متعددی به خارج از ایران داشت، او سفرهایی را به مصر، سوریه، لبنان، اردن، فلسطین و هندوستان انجام داد، و مهم‌ترین آنها - که مناظره معروفش در آن‌جا انجام شده و باعث شهرت وی گشت - سفر به پیشاور بود.
وی در همه این مسافرت‌ها علاوه بر مجالس وعظ و منبر و تبلیغ، با علمای بزرگ فرق و مذاهب نیز به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پرداخت و آراء و عقاید حقه شیعه را با ایشان مطرح می‌ساخت. کتاب مشهور «شبهای پیشاور» اثر وی است.
 
در کتاب شبهای پیشاور، جلسات به ترتیب زمانی آورده شده و نویسنده از خود در این کتاب به عنوان «داعی» یاد می‌کند. بالأخره سلطان الواعظین شیرازی بعد از یک عمر تلاش و فعالیت تبلیغی در سال 1391 هـ.ق از دنیا رفت.[2]

نکته:

 
به جهت اهمیت مطالعه این کتاب و پاسخگویی آن به بسیاری از شبهات و اشکالات وهابیت بر مذهب تشیع ، لینک دانلود این کتاب را در این موضوع قرار دادیم تا خود حقانیت مذهب تشیع را نظاره گر باشید
مجموعه فایل‌های صوتی مربوط به کتاب شب‌ های پیشاور در 10 فایل صوتی که هر کدام نهایتاً نیم ساعت هستند، آماده دانلود است.
 
پی نوشت:
 
[1]. حسینی جلالی، سید محمد حسین، فهرس التراث، ج 2، ص 513، قم، انتشارات دلیل ما، 1422ق.
[2]. فهرس التراث، ج 2، ص 513.

منبع:

1- سایت موعود

2- سایت کوئست نت 

منابع برای مطالعه بیشتر:

1- سلطان الواعظين شيرازى - دانشنامه اسلامی

2- کتاب شبهاي پيشاور در دفاع از حريم تشيع

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث