معرفی کتاب زندگاني جعفر بن محمد الامام الصادق علیه السلام

معرفی کتاب زندگاني جعفر بن محمد الامام الصادق علیه السلام

۱۰ دی ۱۳۹۳ 0

نام کتاب: جعفر بن محمد الامام الصادق

نام نویسنده: عبدالعزيز سيد الاهل


كتاب زندگاني جعفر بن محمد الامام الصادق (ع ) بسياري از نكات تاريخي كه قبل از حيات مبارك امام ششم (ع ) اتفاق افتاده را بیان کرده، وقایع رخ داده در جنگ جمل، رویارویی امام علی علیه السلام با عایشه و صحبتهایی که بین آنها ردو بدل شد,همچنين گذري بر زندگي محمد بن ابي بكر و جعفر بن محمد و بالاخره وصيت امام باقر عليه السلام آمده است.

پس از بيان اين مقدمات به شرح مختصري از زندگاني امام صادق (ع ) و فضايل و مناقب آن حضرت و همچنين مباحث آن جناب با علماء خيانت وجنايت حكومت بني عباس و منصور دوانيقي اشاره كرده و همچنين موضع امام (ع ) در مراحل مختلف حكومت كه نشان دهنده اين موضوع است كه ائمه در همه حال مواقع مظلومين و خصم ظالمين بوده اند. این كتاب بصورت پنج باب تقسيم بندي شده كه هر كدام گوشه اي از تاريخ اسلام را بيان كرده است.
نكات مثبت
گذري اجمالي با قلمي ساده و روان به دوراني كوتاه از تاريخ اسلام از جنگ جمل حتي دوران حيات پر بركت امام صادق (ع ) و همچنين ذكر نكات اخلاقي از وصاياي آن جناب كه توصيه به شيعيان بوده و از طرفي بيانگر موضع ائمه معصومين (ع ) و رهبران شيعه است كه هيچ وقت در مقابل ظلم سكوت نكرده اند چه زماني كه قدرت در دست آنها بوده و چه زماني كه غاصبين حق آنها را غصب نكرده اند.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث