اصرار و پافشاری کردن بر دعا

اصرار و پافشاری کردن بر دعا

۱۰ دی ۱۳۹۶ 0 معارف

 

گفت پیغمبر که چون کوبی دری      عاقبت زان در برون آید سری

گاهی کلید اجابت در پافشاری کردن بر دعاست. شاید دلیلیش این است که هر بار که بنده پروردگار خودش را صدا می زند پرده ای از میان برداشته می شود و رحمتی جدید نازل می شود. شاید با هر بار دعا کردن زنجیری از پای دعایمان باز می شود تا روزی موفق به پرواز شود. به هر حال رمز و رازی در کار است که به ما دستور داده اند دعایتان را صبورانه در پیشگاه خدا  تکرار کنید تا انشا الله مستجاب شود.

«امام محمدباقر(ع): «واللهِ لايَلِحُّ عبدٌ مؤمنٌ عَلَي اللهِ عزَّوجَلَّ في حاجةٍ الاّ قضاها له»[1] به خدا سوگند هيچ بنده‌اي در حاجت خود از خداي متعال اصرار و پافشاري نمي‌کند مگر اينکه حاجتش را روا مي‌سازد.

و امام جعفرصادق(ع) هم فرمودند: «سَل حاجَتَكَ وَ اَلِحَّ في‌الطَّلَبِ فَاِنَّ اللهَ يُحبُّ اِلحاحَ المُلِحّينَ مِن عبادِهِ المُؤمنين»[2]؛حاجت خود را از خدا بخواه و بر آن پافشاري کن. خداوند بندگان مؤمن خود را که در خواسته‌هايشان اصرار و پافشاري مي‌کنند دوست مي‌دارد.

این هم سخن مولي اميرالمؤمنين(ع) است که فرمودند:«اَلدُّعاءُ تِرسُ المُؤمنِ وَ مَتي تُكثِرُ قَرْعَ البابِ يُفتَحُ لَك»[3]؛ دعا سپر و حفاظ مؤمن است. تو هر وقت دري را زياد بکوبي بالأخره به روي تو باز خواهد شد.

 

منبع:نرم افزار باب النعیم


[1]. اصول کافي، ج ٤، ص ٢٢٤

[2]. قرب‌الاسناد، ص ٥

[3]. (اصول کافي، ج ٤، ص ٢١٤)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث