روز پانزدهم ماه جمادی الاول

روز پانزدهم ماه جمادی الاول

۰۷ بهمن ۱۳۹۴ 0 ادعیه و زیارات
از كارهاى مهم در ماه جمادی الاول دعا كردن بخصوص با دعاهايى كه روايت شده است مى‏ باشد. روايت شده امام سجاد عليه السّلام در نيمه اين ماه متولد گرديده است. 
بنابراين شيعه بايد اين روز را با عمل بزرگ بدارد چنانچه قبلا در مانند چنين روزهايى گفتيم. زيرا مردم بايد روزهاى ولادت زمامداران خود را بزرگ داشته و آداب و تكاليفى را در اين مورد رعايت نمايند. و كدام زمامدارى سزاوارتر از اين زمامداران است كه او را بزرگ بدارند، كسانى كه زمامدار دنيا و آخرت مى‏ باشند. علاوه بر اين، زمامداران غاصبانه حكومت مى‏ نمايند ولى زمامدارى اينان از طرف بزرگترين زمامداران و حضرت حق به آنان داده شده و سزاوار آن هستند. و نيز كدام زمامدارى براى اداره مردم خود رنج هائى را تحمل نمود كه آنان تحمل نمودند و كدامشان مانند آنان با مردم مواسات نموده و حتى بخاطر نجات و هدايت مردم شهادت را انتخاب كردند و كدام زمامدارى تا اين حد براى مردم سودمند بوده است. بنابراين باندازه خدماتشان تكليف داريم اين روزها را بزرگ بداريم. 
روز خود را نيز به همان طريقى كه روزهاى شريف را به پايان مى‏ رساند، ختم كند چنانچه چند بار به آن اشاره شد. و ماه خود را نيز همانگونه كه ماه هاى ديگر را ختم مى ‏نمود به پايان برساند چنانچه قبلا نيز اشاره شد. 
 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث