مجموعه سبک زندگی فاطمی (2) (+پوستر)

مجموعه سبک زندگی فاطمی (2) (+پوستر)

۱۸ آذر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته  درباره حضرت زهرا (س)

امام زمان


فاطمه (س) به سختی چشمانش را باز می کند درد سراسر بدنش را گرفته. خانه هنوز پر از دود است و فضه با چشمان گریان بالای سرش نشسته است قبل از اینکه سراغی از حسن و حسین (ع) بگیرد حتی قبل از اینکه برای محسنش سوگواری کند نام امامش را صدا می زند سراغ از علی (ع) مظلوم می گیرد و وقتی خبردار می شود که او را به مسجد برده اند تمامی درد و رنج هایش را زا یاد می برد و بی درنگ به سمت مسجد می رود  فاطمه (س) در مسجد جان علی (ع) را نجات می دهد جان امام زمانش را (بحارالانوار، ج43، ص47)





عکس نوشته درباره حضرت زهرا س)

صبر بر فقر همسر


صبح است از خواب بیدار می شود علی (ع) از فاطمه (س) می پرسد چیزی برای خوردن داریم؟ فاطمه (س) شرمنده پاسخش می دهد: هرچه داشتیم دو روز بین شما و حسینین (ع) تقسیم کردم و خودم چیزی نخورده ام.» علی (ع) می فرماید: چرا به من نگفتی تا غذایی تهیه کتم؟ فاطمه (س) جواب دارد از خدای خودم حیا کردم چیزی از تو درخواست کتم که نتوان انجامش را نداری (بحارالانوار، ج47، ص102)





عکس نوشته درباره حضرت  زهرا (س)

شبیه پدرت باش


پسرک شیرینی را بغل گرفته و با او بازی می کند از همان کودکی پسر را حق جو و یکتاپرست تربیت کرده او را بالا می اندازه و برایش شعر می خواند به این مضمون «شبیه پدرت باش حسن، ریسمان را  از گردن حق بردار، خدای صاحب نعمت را عبادت کن و با دشمنان و کینه ورزان رفاقت نکن (بحارالانوار،جلد 43)




عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

مسابقه خطاطی


مسابقه خطاطی بین پسرها برگزار شده بود داور مسابقه هم مادر است. مادر حواسش هست که پسر کوچک نباید احساس ضعف کند و پسر بزرگ هم نباید غرورش بشکند گردنبدش را از گردن باز می کند و مهره های ان روی زمین می ریزد به پسرها  می گوید هرکدام مهره بیشتری جمع کند او برنده مسابقه خطاطی است حالا دیکر مجبور نیست از بین پسرها یکی را انتخباب کند( بحارالانوار، ج 43،ص309)




عکس نوشته  درباره حضرت زهرا (ُس)

مادری


یک دستش آسیاب است و با دست دیگرش حسین کوچکش را بغل گرفته است پسرک بی تابی می کند سلمان از راه می رسد و می پرسد : برای کمک به شما آسیاب کنم یا بچه را نگه دارم؟!» فاطمه (س) می گوید: من حسینم را ارام می کنم شما آسیاب را بچرخایند کارهایش زیادند اما مادری کردن برایش شیرین تر و مهم تر است هیچ چیز را با مادری اش عوض نمی کند (الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) صفحه 14)




عکس نوشته درباره حضرت زهرا

بعد از سه روز 


جنگ احزاب است و مدینه در محاصره بانو برای بچه هایش نان تازه پخته دلش نمی آید بدون رسول خدا (ص) نان را بخورند. برای همین به خط مقدم جبهه پیش پدر می رود . پدر با صدایی خسته می گوید:«این اولین غذایی است که بعد از سه روز می خورم.» (طبقات،ج1، ص400)




1 2 3
 

منبع: مجموعه زندگی به سبک یاس نبوی کاری از اوقاف و امور خیریه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث