مجموعه سبک زندگی فاطمی (3) (+پوستر)

مجموعه سبک زندگی فاطمی (3) (+پوستر)

۲۱ آذر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

آرام جان


فاطمه (س) زمان ناخوشی پدر، بیش از همه گریه می کرد تا این که پدر به او گفت: تو اولین کسی هستی که در بهشت به من ملحق می شوی با این جمله آرامش به جان فاطمه (س) نشست و لبخند زد . دردانه پیامبر (ص) بعد از رحلت پدر، یک دریا اشک ریخت و مردم به جای آرام کردن او شکایت کردند که یا شب گریه کن یا روز. ازان به بعد بانو به بقیع می رفت و گریه می کرد (؟بحارالانوار،ج43، ص25)






عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

چادرش سند است


چشمان خوار و باز فروش یهودی از دیدن وصله های چادر فاطمه (س) لبریز اشک می وشد سلمان چادر را آورده تا بفروشد یهودی می گوید:این دینی است که در تورات خبرش آمده. شهادت می دهم خدایی جز خدای یگانه نیست و محمد پیامبر(ص) پیامبر اوست! سلمان مقداری خرماو جو در ازای چادر می گیرد تا چند روز از گرسنگی در امان باشد مقداری از آنرا هم برای بانو می برد فاطمه (س) آنها را قبول نمی کند سلمان نگاهی به چهره رنگ پریده حسنین (ع) می اندازد و پرسد چرا؟ فاطمه (س) می فرماید:«این بخشش را در راه خدا داده ایم چیزی از آن را بر نمی داریم (بحارالانوار، ج43، ص69)






عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

بهترین چیز برای زن


رسول خدا (ص) از جمع مسلمانان در مسجد می پرسید : چه روشی برای زندگی بانوان بهتر است ؟ همگی از جواب عاجزند سلمان به خانه فاطمه (س) می آید و همین را می پرسد فاطمه (س) پاسخ می دهد بهترین چیز برای زن آن است که مرد نامحرمی را (به غیر ضرورت نبیند) . هیچ مرد نامحرمی هم او را نبیند (بحارالانوار، ج43، ص54)




عکس نوشته درباره حضرت زهرا(س)

پرنورترین ستاره زمین


در خانه کوچک علی (ع) وقتی به نماز می ایستد نورش برای فرشته ای آسمان مانند نور ستاره هاست برای اهل زمین شبیه پرنورترین ستاره. خدا به فرشته هایش می گوید :«فاطمه من را نگاه کنید سرور بندگان من است بند بند بدنش از خوف من می لرزد و با قلب خاشع به عبادت من آمده است (فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت، صفحه 301)




عکس نوشته  درباره حضرت زهرا (س)

بچه ها را زیبا صدا می کند


همیشه به وقت صداکردن بچه ها می گردد دنبال کلمات قشنگ. همیشه حواسش است قبل از بردن نامشان محبت ریخته باشد در کلامش. پسر کوچکش حسینش آمده پیشش به مادر سلام می دهد و فاطمه (س) می گوید: «سلام پسرک من !نور چشم من! میوه ی دلم (مفاتیح الجنان، حدیث کسا)




عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

ای پدر نیکی


یا ابا الحسن علی (ع) بر می گردد تا ببیند فاطمه (س) چرا صدایش کرده است آداب زندگی را از پدر آموخته و می داند اگر بنا باشد بقیه به همسرش احترام بگذارند خودش باید آغازگر آن باشد همیشه علی (ع) را به رسم عرب برای احترام با کنیه اش صدا می زند (ریاحین الشریعه، ج1، ص93)




1 2 3

منبع: مجموعه زندگی به سبک یاس نبوی کاری از اوقاف و امور خیریه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث