کتاب گویا (صوتی)، چ‍ه‍ل‌ روز ع‍اش‍ق‍ان‍ه‌

کتاب گویا (صوتی)، چ‍ه‍ل‌ روز ع‍اش‍ق‍ان‍ه‌

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری

کتاب گویا (صوتی)

مشخصات کتاب چاپی

عنوان: چ‍ه‍ل‌ روز ع‍اش‍ق‍ان‍ه‌ 

نویسنده: م‍ح‍م‍درض‍ا س‍ن‍گ‍ری‌

ناشر: ه‍لال‌، ک‍ان‍ون‌ پ‍رورش‌ ف‍ک‍ری‌ ک‍ودک‍ان‌ و ن‍وج‍وان‍ان‌

 

مشخصات کتاب گویا

عنوان: از سرزمین نینوا (با کاروان حسینی از عاشورا تا اربعین)

کارگردان: امیرمحمد صمصامی

قالب: روایی

ناشر: کتاب گویا ایران صدا

تعداد فایل صوتی: 44

توضیحات

«چهل روز عاشقانه» یکی از کتاب‌های محمدرضا سنگری است که در آن تلاش شده تا مصائب وارد شده بر اهل‌بیت (ع) در چهل روزی که از عاشورا گذشته است را در قالبی مؤثر و خواندنی ارائه دهند. وی این مصیبت‌ها و سختی‌ها را از زبان بازماندگان نهضت عاشورا به مخاطب عرضه می‌کند.
نثر روان و خواندنی نویسنده بر قدرت نفوذ قلم او افزوده و توانسته است به خوبی ابعاد حماسی و جنبه‌های عاطفی عاشورا و رویدادهای پس از آن را به رشته تحریر درآورد. با خواندن این اثر می‌توان از دریچه سنگدلی و قساوت امویان و کاخ‌نشینان کوفه و شام، با کرامات خاندان پیامبر (ص) و زیبایی‌های عاشورا نیز آشنا شد. 
 کتاب«چهل روز عاشقانه» توسط پایگاه کتاب گویایی ایران صدا با عنوان «از سرزمین نینوا» در قالب روایی به صوت کتاب گویا باز نشر داده شده است.
مخاطبان اصلی این کتاب، گروه سنی (د) یعنی نوجوانان و دانش‌آموزان هستند، اما با توجه به سبک ادبی و نثر جذاب کتاب، تمام گروه‌های سنی می‌توانند با خواندن آن با گوشه‌ای از سختی‌های اهل حرم از عاشورا تا اربعین آشنا شوند.

نویسنده کتاب در توصیف کتاب خود توضیح می‌دهد:

«من در این کتاب ابعاد مسئله اربعین و اینکه چرا اربعین این قدر مهم است و چرا امام حسین (ع) اربعین مکرر دارد را بیان کرده‌ام. هم از کاروان اسیران و نحوه رفتار آنها صحبت کرده‌ام و هم از میوه چیده از شاخسار عاشورا که همان اربعین است و جشن پیروزی اهل بیت به تفصیل در ۴۰ قسمت یاد کرده‌ام».
 

در بخشی از «چهل روز عاشقانه» چنین می‌خوانیم:

کربلا بازگشته است. به شوق تماشای زیبایی، زیبایی دشتی که چهل روز پیش گل‌های پر پر خدا آن را آذین بسته بود. با هیمنه و شکیب آمده است به تماشای زیبایی. زیبایی حسین. زیبایی خیره‌کننده خنجری کوچک که سه شاخه تیر، سه چشمه سرخ از سپیدای آن گشود. بازگشته است. پس از چهل روز تازیانه، همراهی با سری بر نیزه، شماتت و شادی دشمن. پس از اربعین فراق، پس از هجران هستی سوز حسین. چهل روز پیش، زیباترین صحنه جهان، هنرمندانه‌ترین نقاش خدا در مقابل نگاهش نشسته بود.
 

دانلود جداگانه روایات 

روایت اول : پايان فصل فاصلهروایت دوم : روز پيروزي صبوريروایت سوم : همنام خوبي و زيباييروایت چهارم : تفسير روشن عاشوراروایت پنجم : روز هماهنگي با حسين(ع) / روایت ششم : ميثاق با اسوهروایت هفتم : تبيين مرزهاروایت هشتم : روز زيارت عشقروایت نهم : تجلي دوباره پايگاه انسانروایت دهم : از گمنامي تا آشنايي / روایت یازدهم : اربعين، بازگشت ميراث انسان / روایت دوازدهم : شكست شجره ملعونه / روایت سیزدهم : روز سلام بر صحابه / روایت چهاردهم : تجلي خشم خدا / روایت پانزدهم : اربعين، انتشار زيبايي / روایت شانزدهم: ميوه شاخسار صبوري / روایت هفدهم : طنين دوباره اذان / روایت هجدهم : اعجاز خون / روایت نوزدهم : شكست شوكت كاذب / روایت بیستم : حضور در همه / روایت بیست و یکم : اربعين؛ كمال عاشورا / روایت بیست و دوم : مرگ‌ناپذيري حقيقت / روایت بیست و سوم : قيامت قلب‌ها / روایت بیست و چهارم : تلخكامي دنياپرستان / روایت بیست و پنجم : ميثاقي دوباره / روایت بیست و ششم : زائر پشيمان / روایت بیست و هفتم : يافتن گم‌شده‌ها / روایت بیست و هشتم : تداوم زلال كوثر / روایت بیست و نهم : عشق بي‌ بهانه / روایت سی ام : خوش آمدي خواهر / روایت سی و یکم : بهشت گمشده! / روایت سی و دوم : اگر آن كاروان نمي‌آمد / روایت سی و سوم : طلوع همه خورشيدها / روایت سی و چهارم : جلوه‌گاه كوثر / روایت سی و پنجم : كعبه، كربلاست / روایت سی و ششم : معناي صريح رهايي / روایت سی و هفتم : اعتراف ناگزير / روایت سی و هشتم : طلوع از افق خاكستري / روایت سی و نهم : يگانه شدن با كربلا / روایت  چهلم : آغاز همه رفتن‌ها
 
                         

پخش قسمتهای مختلف کتاب گویا

پخش روایات  یکم تا دهم 

 

پخش روایات  یازدهم تا بیستم

 

پخش روایات بیست و یکم تا  سی ام

 

پخش روایات سی و یکم تا چهلم 

 

 

دانلود: 
فایل روایت اول (7.55 MB)
فایل روایت دوم (9.68 MB)
فایل روایت سوم (6.71 MB)
فایل روایت ششم (6.81 MB)
فایل روایت نهم (5.49 MB)
فایل روایت دهم (5.57 MB)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث