روز بیستم ماه جمادی الثانی

روز بیستم ماه جمادی الثانی

۰۷ بهمن ۱۳۹۴ 0 ادعیه و زیارات
اين روز بنابر روايت شيخ مفيد رحمه اللّه روز ميلاد فاطمه زهرا عليها السّلام مى‏ باشد. شيخ مفيد فرموده است: «دو سال بعد از مبعث در روز بيستم اين ماه حضرت زهرا عليها السّلام متولد شده است. سرور مؤمنين در آن تازه شده و روزه آن روز و خيرات و صدقات در آن مستحب مى‏ باشد». 

فضايل حضرت فاطمه عليها السّلام‏

مقدار بزرگداشت اين روز بمقدار بزرگى صاحب آن بوده و فاطمه عليها السّلام در پيشگاه خداوند متعال و فرشتگان و دوستان او بسيار بزرگ است. در روايات صحيح آمده است كه او سرور بانوان جهان و مريم عليها السّلام سرور بانوان زمان خود بود و باين ترتيب سرورى او بر مريم راستگو عليها السّلام - كه قرآن بزرگ صداقت او را گواهى مى ‏دهد - نيز ثابت مى‏ شود. بلكه عده‏اى از علماى بزرگ يقين به برتر بودن او از ساير پيامبران و رسولان دارند كه خود فضيلت روشنى براى فاطمه عليها السّلام مى‏ باشد. از فضيلت هاى او كه از روايات قطعى بدست مى ‏آيد و فاطمه در ميان زنان عالم مخصوص به آن فضيلت مى‏ باشد اين است كه مصحف بزرگ و گرانقدرى داشت كه جبرئيل بعد از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم آن را براى او آورده و امير المؤمنين عليه السّلام آن را نوشت. اين مصحف نزد فرزندان معصوم او بود و علم آنچه گذشته و آنچه خواهد آمد و آنچه موجود است در او بود، چنانچه از امام صادق عليه السّلام روايت شده است. 
خلاصه اينكه درباره فضايل او شيعه و غير شيعه رواياتى نقل نموده ‏اند كه چندين مجلد كتاب بزرگ را پر مى‏ كند و اين مختصر گنجايش آن را ندارد. و اگر فضيلتى بجز شفاعت او از دوستدارانش نبود همين فضيلت در اثبات حق بزرگداشت او و تولدش باندازه توان براى شيعه كافى بود. زيرا بعضى از حقوق ادا نمى‏ شود گرچه كارى كه براى اداء حق انجام شود كامل و تمام باشد. 

اعمال مهم اين روز

از كارهاى مهم در اين روز زيارت او، صلوات بر او و لعنت كردن ظالمين به آن حضرت عليها السّلام است. و سپس روز خود را مانند امثال اين روز به پايان مى ‏رساند. 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث