هدف زندگی انسان در دنیا - سید  محمد مهدی میرباقری (صوت + متن)

هدف زندگی انسان در دنیا - سید محمد مهدی میرباقری (صوت + متن)

۰۳ مرداد ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

دانلود

دوران کوتاه عمر انسان فرصتی است تا انسان به عهد خودش با خداوند عمل نماید. عهد خدا با انسان عهد بندگی است.

«وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا...»؛ و (به خاطر بياور) زمانى را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خويشتن ساخت؛ (و فرمود:) «آيا من پروردگار شما نيستم؟» گفتند: «آرى، گواهى مى‏دهيم!...» (سوره اعراف/172)

در عالمی دیگر حقیقت ما را به ما نشان داده اند. انسان اگر حقیقت خودش را ببیند و اضطرارهای و نیازهای خودش را بشناسد در آیینه این اضطرارها می تواند پروردگار خودش را بشناسد. نیازهای انسان راهی است به سوی خدای متعال. اگر انسان این شهود را حفظ کند همیشه در مقام بندگی باقی می ماند اما انسان با دیدن اسباب مادی جهان آن شهود را فراموش می کند و همان اسباب می شود «رب»  او. فرصت عمر فرصت بازگشت به عهد بندگی خداوند است.

همه دعوت خداوند برای انسان دعوت به توحید است و اگر به ولایت ائمه(ع) هم دعوت شده ایم به این دلیل است که ولایت ائمه عین ولایت خداست. رکن توحید است و در عرض ولایت خدا نیست که غیر از آن باشد. «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ» (مائده/55) سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و آنها كه ايمان آورده‏ اند؛ همانها كه نماز را برپا مى ‏دارند، و در حال ركوع، زكات مى ‏دهند.

عهد بندگی خدا با اطاعت از خلیفه خدا میسر می شود بنابراین ادامه عهد توحید می شود عهد ولایت. که با پذیرش ولایت و اطاعت از ائمه(ع) به عهد توحید عمل کرده ایم.

خداوند در قرآن می فرماید: «الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُورُ»(ملک/2)؛ آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما را بيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مى‏ كنيد، و او شكست‏ ناپذير و بخشنده است.

بر اساس روایت این «احسن عملاً» عمل با اخلاص است. ما آمده ایم در  دنیا تا با هدایت و ولایت انبیاء و ائمه (ع)  از غیر خدا آزاد شویم و موحد کامل بشویم.  

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث