پی دی اف کتاب کشف الاسرار امام خمینی (ره)

پی دی اف کتاب کشف الاسرار امام خمینی (ره)

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 معارف
کشف الاسرار کتابی است که امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به رساله ای 38 صفحه ای از علی اکبر حکمی‌زاده با عنوان " اسرار هزار ساله" نوشت. این رساله که در ۳۸ صفحه در سال ۱۳۲۲ش منتشر شد  به مذهب تشیع به شدت تاخته بود و حرف‌های فرقه وهابیت را به ضمیمه تبلیغات سؤ علیه روحانیان که آن روزها بازارشان داغ بود، در این رساله آورده بود و در حقیقت رساله‌ای بود در ترویج وهابیت . این رساله از طرف دیگرهمسو با صحبت های احمد کسروی بود و نیز به حمایت از رضاخان که دشمن روحانیان بود می پرداخت.
 
امام پس از مشاهده این جزوه انحرافی دو ماه‏‎ ‎‏درس های خود را تعطیل نمودند تا در اسرع وقت پاسخی مناسب برای آن فراهم  و‏‎ ‎‏از حریم روحانیت و تشیع دفاع کنند. ‏‏ کشف الاسرار در سال 1323 هجری شمسی (1364 هجری قمری) یعنی دو سال پس از عزل رضاخان از سلطنت نوشته شد. این کتاب‏‏ اولین بار در سال 1323 و‏‎ ‎‏چاپ سوم آن در سال 1327 در 334 صفحه توسط کتابفروشی علمیه اسلامیه‏‎ ‎‏تهران انجام شد.
 
امام خمینی همیشه حامی حفظ وحدت مسلمانان بود، اما در عین حال، بیان‌کردن بطلان عقاید وهابیان و خرافاتی را که آنان قائل‌اند، جایز می‌دانست و کتاب " کشف الاسرار" در همین راستا بود. در ضمن امام خمینی بیان مبانی تشیع و استدلال بر حقانیت این مذهب را هم به طوری که اختلاف انگیز نباشد جایز، بلکه لازم می‌دانست.

 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث