دنیا بازیچه یهود: معرفی یهود

۲۳ مهر ۱۴۰۳ 0 فرهنگ و اجتماع
۱ حضرت ابراهيم خليل الرحمان علیه السلام مانند حضرت نوح علیه السلام حضرت موسی علیه السلام حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم از پیامبران بزرگوار الهی و اولوالعزم میباشد که برای هدایت اهل زمین مبعوث شده است. ۲- حضرت ابراهیم علیه السلام دو همسر به نامهای هاجر و ساره داشتند که اسحاق فرزند ساره و اسماعیل فرزند هاجر است. حضرت اسماعیل علیه السلام که خود از پیامبران الهی بوده، جد پیامبر گرامی اسلام صلى الله علیه و آله وسلم میباشند.
حضرت اسحاق علیه السلام نیز از پیامبران الهی بوده که حضرت یعقوب فرزند ایشان می باشد حضرت یعقوب دوازده فرزند داشت که چهارمین آنها يهوذا نام
دارد.اسرائیل از دو کلمه اسرا به معنی عبد و ئیل به معنی الله یعنی بنده خدا تشکیل شده که منظور از این کلمه حضرت یعقوب علیه السلام است.حضرت موسی علیه السلام حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد صلى الله علیه و آله و سلم که پیامبران ادیان سه گانه جهانی هستند از نسل حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام میباشند گرچه حضرت عیسی علیه السلام پدر نداشتولی از طرف مادر به حضرت ابراهیم علیه السلام می رسد
ه صهیون (zion) نام کوهی است در اورشلیم که هیکل سلیمان، مسجد الاقصى و صخره بر آن بنا شده و نام این کوه در چند جای عهدین ذکر شده است.
- یهودیهایی که اکنون در فلسطین یا اسرائیل سکونت دارند از جهت آنکه به يهوذا فرزند حضرت یعقوب علیه السلام میرسند یهود نام گرفته اند و چون از فرزندان یعقوب علیه السلام هستند بنی اسرائیل یعنی فرزندان اسرائیل نیز نامیده می شوند، گاهی نیز به آنها صهیونی گفته میشود به دلیل سکونت آنها در نزدیکی کوه صهیون.

منبع: دنیا بازیچه یهود: آیه الله العظمی حاج سیدمحمد حسینی شیرازی/ ترجمه سیدهادی مدرسی
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث